اخبار داغ

موضوع تشکیل وزارت بازرگانی یا سازمان بازرگانی به عمر مجلس یازدهم نمی‌رسد

یک نماینده مجلس گفت: زمانی که فاطمی‌امین وزیر صمت بود بحث تشکیل وزارت بازرگانی جدی بود و دولت لایحه آن را به مجلس ارائه داد اما از زمانی که علی‌آبادی وزیر شده، گویا نظرات متفاوتی در دولت پیرامون تشکیل یا عدم تشکیل این وزارتخانه به‌ وجود آمده است. کیومرث سرمدی عضو هیئت رئیسه کمیسیون اجتماعی […]

اشتراک گذاری
30 شهریور 1402
309 بازدید
کد مطلب : 157022

یک نماینده مجلس گفت: زمانی که فاطمی‌امین وزیر صمت بود بحث تشکیل وزارت بازرگانی جدی بود و دولت لایحه آن را به مجلس ارائه داد اما از زمانی که علی‌آبادی وزیر شده، گویا نظرات متفاوتی در دولت پیرامون تشکیل یا عدم تشکیل این وزارتخانه به‌ وجود آمده است.

کیومرث سرمدی عضو هیئت رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: بحث تشکیل وزارت بازرگانی بارها بین مجلس و دولت مطرح شده است و هم‌صدایی واحدی در دولت برای تشکیل این وزارتخانه دیده نمی‌شود.

وی ادامه داد: در زمانی که فاطمی امین وزیر صمت بود بحث تشکیل وزارت بازرگانی خیلی جدی بود و دولت لایحه آن را به مجلس ارائه داد اما از زمانی که علی آبادی وزیر صمت شده است، گویا نظرات متفاوتی در دولت پیرامون تشکیل یا عدم تشکیل این وزارتخانه به وجود آمده است‌.

نماینده مردم اسدآباد بیان کرد: با وجود این، دولت هنوز لایحه مسکوت ماندن لایحه تشکیل وزارت بازرگانی را ارائه نداده است و اهتمام جدی هم برای پیگیری تشکیل این وزارتخانه ندارد.

سرمدی اظهار داشت: دولت نباید این موضوع را در بلاتکلیفی باقی بگذارد و باید مشخص کند که بلاخره می‌خواهد چه کند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا ممکن است مجددا بحث تشکیل سازمان بازرگانی مطرح شود، گفت: بنده فکر می‌کنم که موضوع تشکیل وزارت بازرگانی یا سازمان آن به عمر مجلس یازدهم نرسد و این موضوع در این مجلس به جایی نمی‌رسد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس تاکید کرد: بالاخره دولت باید تکلیف این موضوع را زودتر مشخص کند و لایحه را پس بگیرد یا تقاضای مسکوت ماندن آن را به مجلس ارائه دهد.

سرمدی درباره آخرین وضعیت بررسی لایحه تشکیل وزارت بازرگانی، اظهار داشت: بحث تفکیک و ادغام وزارتخانه‌ها داستانی است که چندین سال است مطرح می‌شود و نه ادغام‌ها مشکلات را حل کرد و نه پیشنهاداتی که برای تفکیک وزارتخانه‌ها مطرح می‌شود، پخته است.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *