اخبار داغ

هشدار دبیرکل سازمان ملل در خصوص فروپاشی وضعیت اقلیمی جهان

تجهیز نیوز | به گزارش گیل فام / هشدار دبیرکل سازمان ملل در حالی است که ناظران اقلیمی اتحادیه اروپا روز چهارشنبه اعلام کردند که سال ۲۰۲۳ احتمالا گرمترین سال در تاریخ بشر خواهد بود.   نتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد در بیانیه‌ای پس از گزارش سازمان جهانی هواشناسی گفت: روزهای تابستان تنها گرم […]

اشتراک گذاری
16 شهریور 1402
202 بازدید
کد مطلب : 156611

تجهیز نیوز | به گزارش گیل فام / هشدار دبیرکل سازمان ملل در حالی است که ناظران اقلیمی اتحادیه اروپا روز چهارشنبه اعلام کردند که سال ۲۰۲۳ احتمالا گرمترین سال در تاریخ بشر خواهد بود.

 

نتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد در بیانیه‌ای پس از گزارش سازمان جهانی هواشناسی گفت: روزهای تابستان تنها گرم نیستند بلکه آزاردهنده هستند.

 

میانگین دمای کره زمین در ماه های ژوئن، جولای و آگوست ۱۶.۷۷ درجه سانتیگراد بود که رکورد قبلی ۱۶.۴۸ درجه سانتیگراد در سال ۲۰۱۹ را شکست.

 

سازمان جهانی هواشناسی با استفاده از داده‌های سرویس تغییرات آب و هوایی کوپرنیک اتحادیه اروپا اعلام کرد که ماه اوت گرمترین ماهی بوده که با تجهیزات مدرن ثبت شده است.

 

گوترش گفت: سیاره ما به تازگی گرم ترین تابستان ثبت شده را مشاهده کرده است. فروپاشی وضعیت اقلیمی آغاز شده است. ما هنوز هم می توانیم از بدترین بحران اقلیمی جلوگیری کنیم. هیچ زمانی برای از دست دادن نداریم.

 

دبیرکل سازمان ملل ادامه داد: دانشمندان مدت‌ها است هشدار می دهند که اعتیاد به سوخت‌های فسیلی چه عواقبی دارد. آب و هوای ما سریعتر از توانایی ما برای سازگاری در حال فروپاشی است. ما شاهد رویدادهای شدید آب و هوایی در هر گوشه از سیاره زمین هستیم.

 

ایرنا

این مطلب بدون برچسب می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *