اخبار داغ

افتتاح فاز ۱۱ پارس جنوبی در سفر رئیس جمهور/ دیدار رئیسی با مردم عسلویه در ورزشگاه

استاندار بوشهر از سفر رئیس جمهور به استان بوشهر خبر داد و گفت: در این سفر فاز ۱۱ پارس جنوبی به‌عنوان آخرین فاز این میدان گازی وارد مدار بهره‌برداری می‌شود. احمد محمدی‌زاده صبح امروز در آیین افتتاح و آغاز ساخت طرح‌های شهرستان دیلم از افتتاح فاز ۱۱ پارس جنوبی در سفر رئیس جمهور به استان […]

اشتراک گذاری
04 شهریور 1402
171 بازدید
کد مطلب : 156190

استاندار بوشهر از سفر رئیس جمهور به استان بوشهر خبر داد و گفت: در این سفر فاز ۱۱ پارس جنوبی به‌عنوان آخرین فاز این میدان گازی وارد مدار بهره‌برداری می‌شود.

احمد محمدی‌زاده صبح امروز در آیین افتتاح و آغاز ساخت طرح‌های شهرستان دیلم از افتتاح فاز ۱۱ پارس جنوبی در سفر رئیس جمهور به استان بوشهر خبر داد و اظهار داشت: براساس برنامه‌ریزی آیت‌الله رئیسی رئیس جمهور در هفته دولت پس فردا دوشنبه ششم شهریور وارد فرودگاه عسلویه می‌شود و با حضور در منطقه پارس جنوبی دستور افتتاح فاز ۱۱ پارس جنوبی را صادر می‌کند.

وی از افتتاح طرح‌های مختلف صنعت نفت و گاز در عسلویه منطقه پارس جنوبی با حضور رئیس جمهور و وزیر نفت خبر داد و بیان کرد: در سفر رئیس جمهور به عسلویه طرح‌های پتروشیمی و چند طرح عمرانی در شهرستان عسلویه مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

استاندار بوشهر با بیان اینکه فاز ۱۱ پارس جنوبی بعد از دو دهه مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد گفت: با وارد مدار شدن فاز ۱۱ پارس جنوبی تولید اولیه این فاز روزانه ۱۵ میلیون متر مکعب گاز است که تا ۵۶ میلیون مترمکعب در گام‌های بعدی ادامه می‌یابد.

محمدی‌زاده تولید ۵۰ هزار بشکه میعانات گازی و ۷۵۰ متریک تن گوگرد در شبانه‌روزی را از دیگر ویژگی‌های فاز ۱۱ پارس جنوبی دانست و بیان کرد: فاز ۱۱ پارس جنوبی با توان متخصصان صنعت نفت جمهوری اسلامی وارد مدار بهره‌برداری شده که در تاریخ صنعت نفت ایران بی‌نظیر است.

وی اضافه کرد: با افتتاح فاز ۱۱ پارس جنوبی پرونده فازهای این میدان گازی بسته خواهد شد.

افتتاح طرح‌های عمرانی و اقتصادی شمال استان بوشهر با سرمایه‌گذاری ۱۵۰ میلیارد

در سومین روز از هفته دولت طرح‌های عمرانی و اقتصادی شهرستان شمالی استان بوشهر وارد مدار بهره‌برداری شد.

استاندار بوشهر از افتتاح ۶ پروژه عمرانی منطقه ویژه اقتصادی شمال استان بوشهر خبر داد و اظهار داشت: طرح‌های عمرانی منطقه ویژه اقتصادی شمال استان بوشهر با سرمایه‌گذاری ۱۵۰ میلیارد تومان وارد مدار بهره‌برداری شد.

احمد محمدی‌زاده افتتاح این طرح‌ها از مصوبات دور اول سفر رئیس جمهور به استان بوشهر دانست و بیان کرد: این طرح‌ها در مدت یکسال اجرایی و تکمیل شد و روند سرمایه‌گذاری در منطقه ویژه اقتصادی شمال استان بوشهر را پرشتاب می‌کند

وی از افتتاح ۱۱ واحد و آغاز ساخت ۸ طرح تولیدی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان بوشهر خبر داد و بیان کرد: همزمان با هفته دولت امسال عملیات اجرایی یک‌هزار و ۱۵۹ پروژه در استان بوشهر با ۲۵۰ هزار و ۴۸۶ میلیارد تومان اعتبار افتتاح و عملیاتی می‌شود.

استاندار بوشهر از  افتتاح و عملیات اجرایی ۹۰ پروژه شهرستان دیلم با بیش از ۷۴۴ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری خبر داد و گفت: از این مجموعه ۶۷ پروژه با اعتبار ۲۵۷.۶ میلیارد تومان اعتبار مورد بهره‌برداری قرار گرفت و عملیات اجرایی ۲۳ پروژه نیز با ۴۸۷ میلیارد تومان اعتبار آغاز شد.

محمدی‌زاده نقش این پروژه‌ها در توسعه شتابان بندر دیلم و رونق تجارت را مهم دانست و و بیان کرد: واگذاری زمین مسکونی به اقشار مختلف مردم یکی از برنامه‌های مهم استان بوشهر در هفته دولت است که امروز در سومین روز از هفته دولت یک‌هزار قطعه زمین در قالب طرح نهضت ملی مسکن به یک هزار خانواده دیلمی واگذار شد.

دیدار مردمی رئیس جمهور در ورزشگاه عسلویه

اکبر پورات معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر نیز در نشست هماهنگی سفر رئیس جمهور به استان بوشهر با تبریک هفته دولت و با اشاره به افتتاح آخرین فاز پارس جنوبی با حضور رئیس جمهور اظهار داشت: فاز ۱۱ پارس جنوبی تنها فاز توسعه نیافته این میدان مشترک گازی است که با وجود مرزی بودن، توسعه آن در طی دو دهه گذشته، چندین بار توسط شرکت‌های ایرانی و خارجی با تعویق مواجه شده ولی با روی کار آمدن دولت سیزدهم و آغاز فعالیت رسمی آن در مردادماه ۱۴۰۰ با شعار پیشبرد طرح‌ها با تکیه بر توان داخل و اینکه هیچ طرحی نباید معطل تحقق برجام باشد، توسعه فاز ۱۱ با جدیت بیشتری دنبال شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر تصریح کرد: در همین راستا با حضور رئیس‌جمهور شاهد بهره‌برداری از فاز ۱۱ پارس جنوبی خواهیم بود.

پورات در جمع مسئولان شهرستان عسلویه با اشاره به اینکه در هفته دولت در سراسر استان بوشهر یک‌هزار و ۱۵۹ طرح با اعتبار ۲۶۹ هزار و ۹۲۶ میلیارد تومان افتتاح و یا عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد افزود: در شهرستان عسلویه از ۳۱ طرح عمرانی و اقتصادی با اعتبار ۲۴۰ هزار و ۵۹۷ میلیارد تومان اعتبار، ۲۰ طرح افتتاح و عملیات اجرایی ۱۱ طرح آغاز و ۲۷ برنامه شاخص فرهنگی انجام می‌شود.

وی سفر رئیس جمهور به عسلویه استان بوشهر را ۶ شهریور دانست و تصریح کرد: در سفر رئیس جمهور به عسلویه ضمن افتتاح فاز ۱۱ پارس جنوبی و طرح‌های صنعت نفت، دیدار مردمی در ورزشگاه عسلویه ساعت ۱۰ صبح برگزار می‌شود.

پورات اضافه کرد: سفر رئیس جمهور به استان بوشهر همانند ۲ سفر استانی گذشته با خیر و برکت برای مردم استان همراه خواهد بود.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *