اخبار داغ
مدیر رودخانه ها و سواحل شرکت آب منطقه ای اردبیل خبر داد؛

حدود ۱۵۰ نقطه سیل خیز در سطح استان اردبیل شناسایی شد

تجهیز نیوز / به گزارش تایماز نیوز / مهندس رضا سلیمی با اشاره به اقدامات شرکت آب منطقه ای اردبیل در راستای فعالیت های پیشگیرانه وقوع سیلاب افزود: با نگاه ویژه و مثبت مدیران شرکت بالغ بر ۷۸ میلیارد ریال از محل اعتبارات جاری و استانی برای لایروبی و بازگشایی نقاط حساس و تهیه نقشه خطر […]

اشتراک گذاری
31 مرداد 1402
116 بازدید
کد مطلب : 156061

تجهیز نیوز / به گزارش تایماز نیوز / مهندس رضا سلیمی با اشاره به اقدامات شرکت آب منطقه ای اردبیل در راستای فعالیت های پیشگیرانه وقوع سیلاب افزود: با نگاه ویژه و مثبت مدیران شرکت بالغ بر ۷۸ میلیارد ریال از محل اعتبارات جاری و استانی برای لایروبی و بازگشایی نقاط حساس و تهیه نقشه خطر پذیری سیل در استان اردبیل در جهت مقابله با سیلاب احتمالی در پاییز ۱۴۰۲ در نظر گرفته شده است.

وی همچنین با تاکید بر نقش اساسی سدهای استان بویژه سد عمارت بعنوان بزرگترین سد استان، در کنترل بموقع سیلابهای نیمسال اول سال ۱۴۰۲ اظهار داشت: بخشی از سیلاب های نیمسال اول که در بخش شمالی استان به وقوع پیوست در سدهای منطقه ذخیره سازی شد و در فصل زراعی جاری برای استفاده بهینه کشاورزان منطقه تخصیص یافت.

مهندس سلیمی با تاکید بر مستندسازی و جمع آوری داده ها در حوزه بارش و سیلاب توسط شرکت آب منطقه ای اردبیل تصریح کرد: هماهنگی و همراهی دستگاههای مرتبط در بازه زمانی قبل از وقوع سیلاب باید بیش از پیش باید مورد نظر قرار گیرد تا بتوانیم بهترین و مطلوب ترین برنامه ریزی ها و اقدامات اجرایی موثر را بعمل آوریم.

مدیر رودخانه ها و سواحل شرکت آب منطقه ای اردبیل گفت: سیلابی که در سال جاری در سطح استان به وقوع پیوست، باعث شد تا نگاه مسئولان به بحث مدیریت پیشگیرانه، بیشتر و ضرورت اقدامات عاجل در این زمینه، به خواستی جدی تبدیل شود.

مهندس سلیمی افزود: مدیریت به موقع و مناسب و اقدامات پیشگیرانه برای مواقع بارندگی و سیلاب احتمالی پیش رو در فصل پاییز در سطح استان توسط دستگاههای مرتبط میتواند، عاملی شود تا از تلفات جانی و بروز مشکلات جدی جلوگیری شود.

وی در ادامه گفت: این استان در راستای مقابله با بحران‌های ناشی از سیلاب اقدام‌های خوبی از جمله مطالعه نقشه خطرپذیری سیلاب در استان در دستور کار قرار گرفته است.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *