اخبار داغ

چگونه انتخاب رشته کنیم؟

همة داوطلباني كه در جلسه آزمون نوبت اول (ديماه 1401 و يا نوبت دوم تيرماه1402) حاضر بودند و مجاز به انتخاب رشته شده اند (چه آنها كه در يك گروه آزمايشي شركت كرده اند و چه آنها كه در دو يا سه گروه آزمايشي شركت كرده اند)، در يك فرم و حداكثر تا 150 رشته محل، اعم از رشته هاي با آزمون و رشته هاي صرفاً براساس سوابق تحصيلي ميتوانند انتخاب كنند.
اشتراک گذاری
29 مرداد 1402
110 بازدید
کد مطلب : 156005

به گزارش تجهیز نیوز به نقل از سرویس دانشگاه پایگاه خبری ندای دانش همه داوطلبانی که در جلسه آزمون نوبت اول (دیماه ۱۴۰۱ و یا نوبت دوم تیرماه۱۴۰۲) حاضر بودند و مجاز به انتخاب رشته شده اند (چه آنها که در یک گروه آزمایشی شرکت کرده اند و چه آنها که در دو یا سه گروه آزمایشی شرکت کرده اند)، در یک فرم و حداکثر تا ۱۵۰ رشته محل، اعم از رشته های با آزمون و رشته های صرفاً براساس سوابق تحصیلی میتوانند انتخاب کنند.

داوطلبان رشته های  صرفاً براساس سوابق تحصیلی میتوانند در این مرحله بدون توجه به گروه آزمایشی که درآن ثبت نام نموده و یا در آزمون آن شرکت کرده اند، از تمامی گروههای آزمایشی انتخاب رشته کنند

برای انتخاب رشته از دورههای مختلف (روزانه، نوبت دوم، پیام نور و دورههای دیگر) به شرایط اختصاصی هر دوره در این دفترچه توجه کنید

شرایط بعضی از این دورهها در دفترچه راهنما منتشر شده است

برای جلوگیری از اشتباه، بهتر است قبل از ورود به سامانه اصلی انتخاب رشته، رشته های  انتخابی خود را با کد مربوط به هر رشته محل، به ترتیب علاقه مندی در پیش نویس انتخاب رشته وارد کنید.

پیش نویس انتخاب رشته در آخر دفترچه ها موجود است:

پس از مطالعه اطلاعیه ها  و دفترچه راهنما و نهایی کردن رشته های  انتخابی و اطمینان از ترتیب انتخابهای خود، آنها را در سامانه اصلی انتخاب رشته، به سازمان سنجش اعلام کنید.

به یاد داشته باشید، در فرم انتخاب رشته، اولویت (ترتیب) رشته هایی که انتخاب میکنید، فقط نشان دهنده علاقه مندی شماست و تأثیری در افزایش احتمال قبولی ندارد .اگر نمره و شرایط لازم برای قبولی در رشته ای را داشته باشید، این رشته را در هر اولویتی(اول یا صد و پنجاهم) انتخاب کنید، احتمال قبولی شما در آن رشته بیشتر نمیشود.

در مجموعه رشته هایی که انتخاب میکنید، اولین رشته انتخابی، نشان دهنده بیشترین علاقه شما و آخرین رشته انتخابی، نشان دهنده کمترین علاقه شما است

اگر در مجموعه رشته هایی که انتخاب کردهاید، شرایط قبولی در چند رشته را داشته باشید، سازمان سنجش اولین رشته را که دارای شرایط قبولی هستید به عنوان رشته قبولی اعلام میکند.

شما میتوانید در محدوده زمانی انتخاب رشته (از ۳۱/۵/۱۴۰۲ تا ۴/۶/۱۴۰۲ ،(تا هشت نوبت رشته های  انتخابی خود را ویرایش کنید.

فراموش نکنید، بعد از پایان مهلت ویرایش، امکان جابجایی رشته های  انتخابی در فرم انتخاب رشته نیست.

پس از اعلام نتایج نهایی ( اواسط مهر ماه ۱۴۰۲ ،(امکان تغییر رشته قبولی، در بین مجموعه رشته های ی که انتخاب کرده اید، وجود ندارد.

 

  • منبع خبر : سازمان سنجش

این مطلب بدون برچسب می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *