اخبار داغ

موزه چای لاهیجان به پربازدیدکننده‌ترین جاذبه‌های تاریخی گیلان پیوست

مدیرکل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی گیلان با تاکید بر افزایش استقبال گردشگران از جاذبه‌های تاریخی استان بیان کرد: موزه تاریخی لاهیجان نیز این بار همطراز مثلث گردشگری استان با استقبال گردشگران فرهنگی رو به رو شده است.
اشتراک گذاری
25 مرداد 1402
149 بازدید
کد مطلب : 155960

به‌گزارش تجهیز نیوز به نقل از پایگاه خبری گیل فام،  ولی جهانی  با اعلام این خبر افزود: بازدید از موزه‌ها و بناهای تاریخی استان از ابتدای امسال تا کنون نزدیک به ۳۰ درصد رشد داشته است که ماسوله، قلعه رودخان، موزه میراث روستایی و موزه چای لاهیجان بیشترین رقم بازدید را داشته‌اند.

موزه تاریخی چای ” نمونه ای برای گردشگری فرهنگی (cultural tourism)

گیلان سراسر همایشی است از تاریخ و طبیعت و لاهیجان خود تاریخی است به بلندای هزاران سال که به عطر بوته‌های چای شهره است و آرامگاه کاشف السلطنه غرق در میان بوته‌های چای شامل سه بخش است؛ طبقه پائین ابزار و وسایل آداب چای، طبقه دوم مردم‌شناسی و طبقه سوم آرامگاه پدر چای ایران.

اسناد و مدارک کاشف السلطنه و وسایل مربوط به مصرف چای چون سماورهای زغالی، قوریهای چینی، مسی و سنگی، تا قهوه خوری های عهد نامه ناصرالدین شاه و پایه فنجان های ملیله‌کاری بخشی از اشیای موزه تخصصی است.
” 
آرامگاه کاشف السلطنه”، موزه ای بر فراز بوته های چای است و در ویترین های طبقه دوم لباس های محلی، چادرشب، چاروق (پاپوش) انواع زیورآلات، انواع چپق و قلیان، ظروف ظریف کاری شده از چوب شمشاد و گلابی مربوط به زمان قاجار و در ضلع غربی موزه برجی طراحی شده که مقبره کاشف در آن قرار دارد.
این آرامگاه ۲ قدم مانده به مسیر گردشگری – بام سبز لاهیجان – در هر زمان از فصل گردش، گردشگران بسیاری را بیش از همیشه به‌سوی خود می خواند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان با تاکید بر اینکه گیلان یکی از مقاصد بارز گردشگری کشوراست، اظهار کرد: میزان ورود گردشگراز ابتدای امسال تا کنون نسبت به دوره مشابه سال گذشته ۲۸ درصد افزایش داشته است و تنها از ابتدای فصل تابستان تاکنون بیش از ۱۱میلیون گردشگر از مرز زمینی و هوایی وارد استان شده‌اند .

جهانی بیان کرد: این استان دارای توانمندی‌ها و قابلیت‌های گردشگری و تاریخی فراوانی است که توانسته این خطه را به یکی از قطب‌های گردشگری کشور تبدیل کند.

او تاکید کرد: ترمیم و بازسازی بناهای تاریخی گیلان در اولویت برنامه‌های اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان قرار دارد.

جهانی ۱۵۶ واحد بومگردی استان را یکی دیگر از جاذبه های برتر گیلان عنوان کرد که همواره مورد استقبال گردشگران است .

گیلان دارای سه هزار و ۵۵۴ واحد تاسیسات گردشگری است که ۳۸۲ مورد آنها بین‌راهی هستند و بیش از ۱۲ هزار نفر در بخش گردشگری گیلان فعال هستند.

روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان

بابک خاصه خان

این مطلب بدون برچسب می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *