اخبار داغ

مرمت و بازسازی بنای تاریخی «نصرتیان» در دستور کار قرار گرفت

سرپرست معاونت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان از مرمت و بازسازی ساختمان تاریخی «نصرتیان» لنگرود خبر داد و گفت: این بنای تاریخی با اختصاص اعتبار ۳.۵ میلیارد ریال مرمت می‌شود.
اشتراک گذاری
23 مرداد 1402
104 بازدید
کد مطلب : 155879

به گزارش تجهیز نیوز به نقل از پایگاه خبری گیل فام / ، محمدرضا امیری نژاد  با اعلام این خبر اظهار کرد: بازسازی و مرمت ابنیه تاریخی در گیلان مورد تاکید میراث فرهنگی است.

سرپرست معاونت میراث فرهنگی گیلان از مرمت و بازسازی ساختمان تاریخی نصرتیان خبر داد و افزود: با اختصاص اعتبار ۳.۵ میلیارد ریال و با انتخاب پیمانکار ذیصلاح و تحویل کارگاه، عملیات مرمت و بازسازی بنای تاریخی نصرتیان شهر لنگرود آغاز شد.

او با اشاره به جزئیات بیشتر مرمت و بازسازی بنای تاریخی نصرتیان، بیان کرد: در این مرحله از پیمان تعمیر پلکوبی چوبی، گازکشی و نصب دودکش از جمله مواردی است که توسط پیمانکار و تحت نظارت کارشناس منتخب معاونت میراث فرهنگی عملیاتی شده است.

امیری نژاد ادامه داد: انتظار می‌رود با تداوم اختصاص اعتبار در آینده، مراحل نهایی بازسازی ساختمان نیز در دستور کار قرار گیرد.

سرپرست معاونت میراث فرهنگی گیلان با اشاره بر لزوم صیانت و مراقبت از بناهای تاریخی افزود: در راستای اهداف و وظایف ذاتی اداره کل همه برنامه‌ها بر پایه‌ی حفاظت از آثار استوار شده و از آنجایی که مواریث ارزشمند فرهنگی متعلق به آحاد مردم جامعه می‌باشد، همکاری شهروندان به منظور مراقبت از آثار بسیار مورد انتظار است.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *