اخبار داغ

رتبه نخست ایران در ظرفیت تولید برق خاورمیانه/حمایت از سرمایه گذاران صنعت برق

ایرسا- مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای غرب از رتبه نخست ایران در ظرفیت تولید برق خاورمیانه خبر داد.
اشتراک گذاری
19 مرداد 1402
119 بازدید
کد مطلب : 155790

به گزارش تجهیز نیوز به نقل از ایرسا آنلاین، مهندس علی اسدی با تبریک ۱۷ مردادماه روز خبرنگار اظهار کرد: شرکت برق منطقه‌ای غرب مسوولیت تامین و انتقال انرژی برق در سه استان ایلام، کردستان و کرمانشاه را بر عهده دارد.

وی گفت: این شرکت ظرفیت ۴ هزار مگاوات برق را دارد و چهارده نیروگاه کوچک در حوزه خود دارد که برق غرب ۵۰ درصد تولید مازاد بر این سه استان دارد.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای غرب در سه استان تحت پوشش این شرکت را یک میلیون ۸۲۰ هزار مشترک اعلام کرد و بیان داشت: در استان ۸۲۵ هزار مشترک دارد و به طور میانگین ۵۰ درصد شبکه برق در استان کرمانشاه قرار دارد و بیش از ۵۰ درصد مازاد مصرف این سه استان برق تولید می شود.

وی افزود: پیک بار در سه استان زیر مجموعه شرکت ۲ هزار و ۲۶۳ مگاوات بوده و این مقدار در کرمانشاه ۹۵۰ مگاوات می باشد که تاکنون در استان کرمانشاه از این حد نگذشته است.

اسدی مشترکین سنگین شرکت برق غرب در سه استان را ۲۱ عدد اعلام کرد و گفت: از این تعداد ۱۱ مشترک در کرمانشاه، ۳ مشترک در ایلام و ۸ مشترک نیز در کردستان فعال می باشند.

وی در رابطه با نیروگاه های شرکت اظهار داشت: نیروگاه گازی زاگرس، دارای چهار واحد گازی بوده که به دنبال تکمیل ایجاد خط سیکل ترکیبی این نیروگاه هستیم و نیروگاه دالاهو در شهرستان اسلام آباد غرب جزو دو نیروگاه با راندمان بالای کشور است و واحد سیکل ترکیبی این نیروگاه بیش از ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای غرب در رابطه با نیروگاههای تجدیدپذیر نیز بیان داشت: طبق مصوبه هیئت دولت قرارداد بیست ساله با سرمایه گذاران این نیروگاه ها به صورت تصمینی بسته می شود و از سرمایه گذاران بخش خصوصی تقاضا می شود که در این زمینه سرمایه گذاری کنند.

وی گفت: تمام پروژه های که بابت پیک تابستان ۱۴۰۲ برنامه ریزی شده بود به نتیجه رسید به طوری که حوزه برق غرب و نیروگاه ها بدون هیچ مشکلی با آمادگی صددرصدی برق پایدار را تامین می کنند.

اسدی تعداد پروژه های در دست اجرای شرکت را ۴۰ شرکت اعلام کرد و افزود: ۷ هزار میلیارد تومان پروژه در دست اقدام بوده که ۴۰ شرکت را در سطح سه استان شامل می شود.

وی افزود: روش تامین مالی برای اولین بار در سطح کشور در نیروگاه سنندج انجام شد و قرارداد پروژه دوم نیز در میدان سپاه با اعتباری بالغ بر یک هزار میلیارد تومان با پیمانکار بخش خصوصی بسته شده است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای غرب بیان کرد: استان کرمانشاه جزو استان های برتر در حوزه مدیریت مصرف در سطح کشور بوده و همچنین پاداش صرفه جویی مصرف برق به مشترکین خانگی این استان تعلق گرفته است.

وی افزود: در استان کرمانشاه از ۸۲۵ هزار مشترک حدود ۲۸۸ هزار مشترک صرفه جویی در مصرف برق انجام داده تند که در این راستا که قبض برق رایگان دریافت نمودند.

اسدی در ادامه چند راهکار مدیریت مصرف برق را پیشنهاد نمود از جمله این راهکارها می توان به صرفه جویی در مدیریت مصرف کولرهای آبی را در دور کند اشاره داشت که مشترکین تا ۱۵۰ هزار تومان در ماه پاداش دریافت می کنند و همچنین کولرهای گازی را در دمای آسایش ۲۴ درجه قرار دهند که در این صورت مشترکین یک میلیون تومان در ماه پاداش می گیرند.

وی گفت: ۹۲ درصد کل صنعت کشور بدون محدودیت برق مصرف می کنند و هیچگونه خاموشی روی این مقدار اعمال نشده است فقط تعطیلی روز جمعه بخاطر مدیریت مصرف برق به روز دیگری موکول شده است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای غرب در پایان اظهار داشت: آمادگی داریم در این سه استان برق پایدار را تامین کنیم و برق صنعت استان از ۲۱درصد به ۲۸ درصد رسیده است که نشانگر رشد صنعت در استان می باشد و همچنین کشور ما رتبه اول برق خاورمیانه را داراست و در رتبه ۱۲ برق جهان قرار دارد.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *