اخبار داغ

حل مشکلات مردم با رعایت موازین قانونی ، با شجاعت انجام شود

تجهیز نیوز | به گزارش پایگاه خبری گیل فام / نخستین جلسه شورای اداری حفاظت محیط زیست با حضور مدیر کل ، معاونین، روسای ستادی و شهرستان‌ها در مامورسرای قلم گوده بندر انزلی برگزار شد . در این نشست «حمزه عشوری» با قدردانی از زحمات یکایک مدیران و روسای ادارات ، همکاران و محیطبانان پرتلاش […]

اشتراک گذاری
19 مرداد 1402
123 بازدید
کد مطلب : 155802

تجهیز نیوز | به گزارش پایگاه خبری گیل فام / نخستین جلسه شورای اداری حفاظت محیط زیست با حضور مدیر کل ، معاونین، روسای ستادی و شهرستان‌ها در مامورسرای قلم گوده بندر انزلی برگزار شد . در این نشست «حمزه عشوری» با قدردانی از زحمات یکایک مدیران و روسای ادارات ، همکاران و محیطبانان پرتلاش استان گیلان اظهار داشت: علی رغم کاستی هایی که در سال گذشته وجود داشته اداره کل حفاظت محیط زیست استان گیلان بر اساس شاخص های عملکرد سالانه رتبه دوم را در کشور کسب نموده است که این نتیجه مرهون زحمات ارزشمند و درخشان تک تک همکاران در این اداره کل است.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان گیلان افزود: داشتن جسارت مدیریتی به دور از تندروی و کندروی بسیار حائز اهمیت است و از مدیران انتظار می‌رود با حضور در کنار مردم محکم و قوی و با شجاعت با رعایت موازین قانونی مشکلاتشان را حل کنند.

وی تصریح کرد : نباید اجازه دهیم اداره کل گرفتار روزمرگی شود ، چون اداره حفاظت محیط زیست به عنوان یک ارگان نظارتی و حاکمیتی باید خود اهرم حرکت برای بسیاری از ارگان‌ها باشد .

عشوری در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: رعایت شان و منزلت و احترام همکاران مورد انتظار است و تلاش شود با تدبیر ، هیچ همکاری آزرده نگردد. وی سرکشی و حضور معاونین و مدیران ستادی در ادارات تابع و پاسگاه‌های محیط بانی را مثبت ارزیابی کرد و افزود: معاونت‌ها ماهانه با روسا به شکل منطقه‌ای جلسه مشترک داشته باشند تا دغدغه‌های محیط زیستی ادارات شهرستان‌ها بررسی و مرتفع شود.

این مقام مسئول به کسب رتبه برتر ادارات حقوقی، روابط عمومی و آموزش و مشارکت‌های مردمی حفاظت محیط زیست استان گیلان در کشور اشاره کرد و افزود : ارزیابی ستاد از شهرستان‌ها و بالعکس در دستور کار اداره کل حفاظت محیط زیست استان گیلان قرار دارد و در پایان سال امتیازات شهرستان ها از طریق ستاد با حضور معاونین یگان حفاظت ،حراست و بازرسی محاسبه و اعلام خواهد شد .

«حمزه عشوری » رعایت اخلاق ، سلامت مالی و اداری را مهم توصیف کرد و اظهار داشت: کارگاه های انتقال تجربه با حضور افراد توانمندو بازنشستگان خلاق برای انتقال تجارب به شهرستان‌ها برگزار گردد. وی در پایان به استفاده از ظرفیت صندوق ملی محیط زیست برای حل مشکلات محیط زیستی استان و شهرستان‌ها تاکید کرد.

در این نشست هر یک از معاونت‌های تخصصی نیز به بیان مباحث مربوط به خود پرداختند .

معاونت توسعه مدیریت ، حقوقی و منابع انسانی اداره کل در سخنانی ،‌ بر رعایت نظم و انضباط اداری ، صرفه‌جویی حداکثری در هزینه‌های مصرفی و سوخت، دقت در نگهداری اموال دولتی، استفاده حداکثری از حداقل منابع، رعایت سلسله مراتب اداری، حضور قدرتمند و موثر روسای ادارات در جلسات کمیته برنامه ریزی شهرستانی برای جذب اعتبار ، رعایت دقیق مباحث عفاف و حجاب و تفکیک جنسیتی در ادارات تاکیدکرد.

 

«حمید پورعبدی »افزود : پرداخت منصفانه و عادلانه مزایای غیر مستمر در دستور کار روسای شهرستان‌ها قرار گیرد همچنین توزیع مناسب جیره غذایی برای پاسگاه‌ها، اختصاص تنخواه مناسب بابت هزینه‌های جاری به صورت مستمر و ماهیانه در حال انجام است.

 

معاونت محیط طبیعی و تنوع زیستی نیز در این نشست ضمن اشاره و ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده در این حوزه از جمله سرشماری پرندگان و کله بز ، زنده گیری و پرداخت خسارت حیات وحش، تجهیز و اضافه نمودن نمونه‌ها به موزه تاریخ طبیعی و تنوع زیستی حفاظت محیط زیست استان گیلان پرداخت .

«تورج صادقی» همچنین در زمینه امور مرتبط با زیستگاه ها و مناطق، سامانه جامع مدیریت، پیشگیری از تصرفات در مناطق چهارگانه سخن گفت و افزود : راه‌اندازی مرکز اطفاء حریق و خرید ادوات مرتبط ، نصب پرچم در شناه گاهها ، پایش سواحل، تشکیل ۶ کارگروه تخصصی در حوزه مدیریت تالاب بین المللی انزلی و صدور مجوز لایه برداری از جمله مواردی است که مورد اشاره قرار گرفت .

معاونت محیط زیست انسانی نیز در این نشست ازمدیران ستادی ، همکاران و روسای شهرستان‌ها به جهت عملکرد خوب و کسب امتیاز کامل اخذ شده در ارزیابی عملکرد سالانه و کسب رتبه اول در کشور در بخش‌های پایش آب‌های زیرزمینی، حوزه خاک و آب و ارزیابی استقرار در درگاه ملی کسب مجوزها تشکر کرد.

«علی محمدپور » در ادامه به پیگیری پایش آنلاین واحدهای مشمول پایش مداوم جایگاه‌های دفن، رعایت دقیق قانون هوای پاک ،بر استفاده از ظرفیت‌های قانونی محیط زیست نظیر قانون هوای پاک، شکار صید و … تاکید نمود .

 

در این نشست کلیپ‌هایی از دیدنی‌های استان گیلان و نیز جمع آوری گیاه مهاجم سنبل آبی در تالاب بین‌المللی انزلی برای حاضران پخش شد همچنین دو پاورپوینت از ادارات حفاظت محیط زیست شهرستان‌های تالش و سیاهکل توسط روسای ادارات مربوطه برای حاضرین ارائه گردید.

در ادامه روسای ادارات حفاظت محیط زیست شهرستان‌های تابعه استان گیلان گزارش مختصر و خلاصه‌ای از فعالیت‌های خود ارائه کردند. در پایان نیز برخی از رؤسای ستادی از جمله روسای ادارات حراست، حقوقی، آموزش ، زیستگاه‌ها و امور مناطق ،روابط عمومی ، ارزیابی زیست محیطی و مدیریت زیست محیطی آب ،خاک ،هوا و پسماند گزارش مربوط به حوزه تخصصی خود را ارائه کردند.

 

بابک خاصه خان

این مطلب بدون برچسب می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *