اخبار داغ

محیط‌بان مصدوم در دنا ماند؛ بالگرد نرسید

سخنگوی محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد از توقف عملیات انتقال محیط‌بان مصدوم شده در دنا خبر داد و گفت: بالگرد نرسید. هادی سینایی  اظهار داشت:  امکان انتقال زمینی محیط‌بان مصدوم شده وجود ندارد و پس از ۱۳ ساعت به‌دلیل شرایط سخت بخشی از مسیر و فرا رسیدن شب عملیات انتقال مصدوم متوقف شد. وی عنوان […]

اشتراک گذاری
16 مرداد 1402
220 بازدید
کد مطلب : 157044

سخنگوی محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد از توقف عملیات انتقال محیط‌بان مصدوم شده در دنا خبر داد و گفت: بالگرد نرسید.

هادی سینایی  اظهار داشت:  امکان انتقال زمینی محیط‌بان مصدوم شده وجود ندارد و پس از ۱۳ ساعت به‌دلیل شرایط سخت بخشی از مسیر و فرا رسیدن شب عملیات انتقال مصدوم متوقف شد.

وی عنوان کرد: متاسفانه به دلیل نبود بالگرد مجبور شدیم محیط‌بان مصدوم شده را به صورت زمینی به سمت پایین منتقل کنیم اما به دلیل صعب‌العبور بودن منطقه، ارتفاع و شیب بالا و همچنین فرا رسیدن شب، عملیات انتقال مصدوم متوقف شده است.

سینایی ابراز کرد: عملیاتی که می‌توانست به وسیله بالگرد حداکثر یک ساعت انجام بگیرد اما متاسفانه به دلیل نبود بالگرد پس از ۱۳ ساعت به صورت زمینی در بخشی از مسیر بنا به شرایط صعب العبور بودن و فرا رسیدن شب نزدیک به ساعت ۲۱ متوقف شده است.

رئیس اداره روابط عمومی حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: محیط‌بانان حاضر در ماموریت موفق می‌شوند از نزدیک‌ترین مسیر که در محدوده آب سپاه بود‌، محیط‌بانان مصدوم شده را به پایین منتقل کنند اما به دلیل پرتگاه بودن بخشی از این مسیر که امکان پرت شدن از صخره وجود دارد، عملیات را متوقف کردند.

سینایی افزود: احتمال اینکه این امکان وجود داشته باشد محیط‌بانان بتوانند فردا از این مسیر وی را به پایین منتقل کنند خیلی کم بوده و تنها راه انتقال هوایی است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه متاسفانه در تیرماه جاری برای تنها بالگرد هلال احمر استان سانحه‌ای پیش آمد و از چرخه خارج شد‌، مدیرکل حفاظت محیط زیست طی هماهنگی با مسئولان استان از اول صبح در سطح ملی پیگیر بالگرد بوده و هستند اما متاسفانه تا کنون به نتیجه مشخصی نرسیده‌اند که می‌طلبد در این خصوص چاره‌ای اندیشیده شود.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *