اخبار داغ

لزوم آموزش پذیری مستمر وکلای جدید

سحر کوروند خبرنگار پایگاه خبری تجهیز نیوز ،مصطفی طباطبایی در مراسم تحلیف کارآموزان کانون وکلای خوزستان با تقدیر و از هیئت مدیره کانون وکلای خوزستان بابت برگزاری این مراسم و ابلاغ پیام رئیس‌کل دادگستری استان اظهار کرد: در خصوص افزایش تعداد وکلای عضو کانون وکلای خوزستان که از سوی رئیس این کانون در استان اعلام […]

اشتراک گذاری
16 مرداد 1402
111 بازدید
کد مطلب : 156549

سحر کوروند خبرنگار پایگاه خبری تجهیز نیوز ،مصطفی طباطبایی در مراسم تحلیف کارآموزان کانون وکلای خوزستان با تقدیر و از هیئت مدیره کانون وکلای خوزستان بابت برگزاری این مراسم و ابلاغ پیام رئیس‌کل دادگستری استان اظهار کرد: در خصوص افزایش تعداد وکلای عضو کانون وکلای خوزستان که از سوی رئیس این کانون در استان اعلام شد باید بگویم این موضوع مزایا و معایبی را در کنار هم دارد.

وی افزود: وقتی قانونی وضع شده و همه آحاد جامعه باید از آن تبعیت کنند، بنابراین قانونی آشنایی بخشی از جامعه با قوانین و مقررات کشور یکی از مزایای افزایش اعضای کانون وکلای دادگستری محسوب می‌شود؛ وقتی حتی یک خانواده امکان گرفتن وکیل را نداشته باشد، همین که وکیل به خانواده خود کمک کند نیز از دیگر محاسن این افزایش اعضا است.

معاون منابع انسانی دادگستری خوزستان با اشاره به لزوم آموزش‌پذیری مستمر وکلای جدید بیان کرد: وکلای جدید نباید خود را بی‌نیاز از مطالعه‌ و مشورت بدانند؛ این دو موضوع باعث پیشرفت کاری و بروزرسانی مستمر اطلاعات آنها می‌شود.

طباطبایی عنوان کرد: همه وکلای جدید حاضر در این مراسم می خواهند برای کمک به احقاق حق در جامعه سوگند یاد کنند؛ بنابراین باید به درستی نسبت به این قسم بسیار مهم رفتار و عمل کنند.

وی با اشاره به اینکه در دادگستری خوزستان از نظر کادر اداری کمبود نیرو وجود دارد، تصریح کرد: البته این کمبود نیرو هرگز باعث نمی‌شود که وظایف خود را انجام ندهیم؛ در حال حاضر تقریباً با ۴۰ درصد ظرفیت سازمانی اداری خود در مجموعه دادگستری خوزستان مشغول فعالیت و خدمات‌رسانی هستیم.

معاون منابع انسانی دادگستری خوزستان یادآور شد: در بخش قضائی نیز بیش از ۵۰ درصد کمبود نیرو داریم ولی باز هم وظایف خود را ان‌شاءالله با همین تعداد انجام می‌دهیم؛ هرچند کار سختی است ولی از همکاران خود در کانون وکلا تقاضای همیاری در این زمینه را داریم.

وی با اشاره به اینکه تلاش شده تا از مجموعه کادر اداری ستادی کاهش و به شعب اضافه شود، گفت: تعدادی زیادی از همکاران اداری خود را به دادگاه‌ها و واحد‌های مختلف قضائی منتقل کردیم تا به این بخش‌ها کمک کنند؛ اینکه توقع داشته باشید با چند جلسه شرکت در کارگاه‌های آموزشی و جلسات شعب کار درست می‌شود، اشتباه است چون برخی پرونده‌های قطور زمان‌بر هستند و هر دو طرفین (دادگستری و کانون وکلا) باید برای حل پرونده‌ها بازوی یکدیگر باشند.

معاون منابع انسانی دادگستری خوزستان مهمترین سرمایه قاضی و وکلا را علم آنها دانست و اضافه کرد: یعنی آن دانشی که باید خود را در امر قضا و همچنین وکالت نشان دهد، از اهمیت بالایی برخوردار است؛ وکلایی که به دستگاه قضایی و شعب مراجعه دارند، اهل علم، مطالعه، کار، تلاش و مشورت هستند و برای همین لایحه‌های ارائه شده از سوی آنها برای دستگاه قضا مهم تلقی و دارای ارزش محسوب می‌شود.

طباطبایی با اشاره به اینکه برخی مواقع از دفاعیات بسیاری از وکلا بهره‌مند می‌شوم، عنوان کرد: حتی برخی لوایحی که تفهیم می‌شوند نیز قابل استفاده هستند؛ در مقابل برخی موارد نیز بلااستفاده بوده‌اند، بنابراین وکلا باید آموزش و علم‌اندوزی در وکالت را جدی بگیرند.

وی با اشاره به اینکه یکی از اسامی و صفات خدای تبارک و تعالی وکیل است، اظهار کرد: در آیات متعدد قرآن کریم این مسئله آمده که خدای تبارک و تعالی خودش را برای بندگان و مخلوقاتش وکیل قرار داده و معنای تحت لفظی این وکالت تکیه دادن به خدا و امید داشتن به او خواهد بود؛ همه بندگان باید برای دنیا و آخرت به خداوند متعال تکیه کنند چون در غیر این صورت راه به جایی نمی‌برند.

معاون منابع انسانی دادگستری خوزستان گفت: این تحلیف و قسم باید برای همه بازدارندگی ایجاد کند؛ بازدارندگی که به باور و اعتقادات الهی برمی‌گردد و نباید بر خلاف این عقاید الهی عمل کرد.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *