اخبار داغ

حماس: مقاومت تنها راه موفقیت مسئله فلسطین است

یکی از رهبران حماس اعلام کرد، نشست دبیران کل گروه‌های فلسطینی به اندازه مورد انتظار موفقیت آمیز نبود، زیرا حماس به دنبال توافقاتی نزدیکتر به خاستگاه‌ها و اهداف ملت فلسطین است. به گزارش  تجهیز نیوز موسی ابومرزوق از اعضای دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس در گفتگویی اختصاصی با وبسایت الجزیره (الجزیره نت) تاکید […]

اشتراک گذاری
16 مرداد 1402
84 بازدید
کد مطلب : 156751

یکی از رهبران حماس اعلام کرد، نشست دبیران کل گروه‌های فلسطینی به اندازه مورد انتظار موفقیت آمیز نبود، زیرا حماس به دنبال توافقاتی نزدیکتر به خاستگاه‌ها و اهداف ملت فلسطین است.

به گزارش  تجهیز نیوز موسی ابومرزوق از اعضای دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس در گفتگویی اختصاصی با وبسایت الجزیره (الجزیره نت) تاکید کرد: کرانه باختری کانون راهبرد فراگیر مقاومت و در راس آن مقاومت مسلحانه است و به همین خاطر در راس اولویت‌های حماس هم قرار دارد.

ابومرزوق که یکی از اعضای هیئت حماس در نشست دبیران کل گروه‌های فلسطین در مصر بود، خبر داد، این جنبش همچنان امیدوارانه با هدف پایان دادن به اختلافات داخلی و منع تنش بین گروه‌های مختلف فلسطینی تلاش‌های خود را ادامه می‌دهد، تا در این راستا بتوان برای مقابله با توطئه‌های رژیم صهیونیستی به هم افزایی رسید.

او که از طریق مصر به نوار غزه رفته است، در پاسخ به پرسشی در رابطه با تحریم نشست قاهره توسط جنبش جهاد اسلامی فلسطین تاکید کرد: هر گروهی حق دارد، تصمیم مناسب از دیدگاه خود را بگیرد، اگر جهاد اسلامی گزینه تحریم را برگزید این نظر و تصمیم حاکمیتی‌اش بود، اما در عین حال ما اجازه نمی‌دهیم این جنبش از صحنه فعالیت‌های ملی دور بماند از اینرو همچنان به هماهنگی فیما بین در زمینه مواضع ادامه می‌دهیم.

او در پاسخ به پرسش دیگری در رابطه با شرایط مقاومت هم گفت: شرایط فعالیت‌های مبارزات مسلحانه در کرانه باختری چه در جنین یا در نابلس نماد الهام بخشی برای تمامی ملت فلسطین برای مخالفت با اشغالگری و مبارزه با تروریسم شهرک نشینان است.

به طور کلی کرانه باختری کانون اصلی راهبرد فراگیر مقاومت و در راس آن مقاومت مسلحانه است، ما در حماس نه تنها اهمیت خاصی به آن قایلیم بلکه آن را در راس اولویت‌های خود هم قرار داده‌ایم.

او خاطر نشان کرد، برنامه حماس حفظ مقاومت در نوار غزه است و در عین حال تلاش خواهیم کرد تا قدرت آن را به شکل پویا و تاثیر گذاری حفظ  شود، همچنین حماس به دنبال وحدت بخشیدن به اقدامات گروه‌های مقاومت است تا کارآمدی آن بیشتر شود.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *