اخبار داغ

به مناسبت هفته ملی مهارت ؛ گفتگو با مربی با سابقه فنی و حرفه ای شهرستان باغملک و هنر آموزانی که اکنون کارآفرین هستند

از مسئولین انتظار میرود این کارگاه ها و افراد مستعد را حمایت کنند و با دادن تسهیلات کم بهره و کم کردن موانع امتیازات ویژه ای برای آنها در نظر بگیرند و باعث خودکفایی در شهرستان و کشور شوند....
اشتراک گذاری
11 مرداد 1402
116 بازدید
کد مطلب : 155675

به گزارش تجهیز نیوز به نقل از پایگاه خبری آوای باغملک: به مناسبت هفته ملی مهارت پای صحبت های معصومه صحنعلی از مربیان با سابقه فنی و حرفه ای شهرستان باغملک و دو هنر آموز وی که اکنون خود کارآفرین هستند نشستیم.
مربی رشته طراحی دوخت فنی و حرفه ای شهرستان با اشاره به اینکه از سال ۸۵ تا کنون در این حرفه مشغول به کار هستم گفت: از ۶ تا ۱۲ مرداد ماه هفته ملی مهارت نام گذاری شده است که این هفته را خدمت هنر آموزان و همکاران تبریک عرض میکنم و امیدواریم والدین با تشویق فرزندان خود به رشته های فنی بتوانند آینده آنها را تضمین کنند.

معصومه صحنعلی افزود: دوره های مختلفی در طول سال مثل نازک دوزی ، پرده دوزی ، دوخت سیسمونی نوزاد ، سوزن دوزی سنتی و… داریم که بستگی به متقاضی دارد و هر کلاس تا ۱۸ نفر ثبت نام دارند که دوره ها نیز ۳ و ۴ ماهه هستند و با راه اندازی کارگاه های تولیدی و کسب و کار خانگی افراد میتوانند در آمد زایی نمایند.
وی بیان کرد: نمایشگاه ما شامل دست آوردهای هنر آموزان است و از سال ۸۵ تا کنون چندین تولیدی در شهرستان راه اندازی شد که این نشان از توانمندی بانوان است و حتی اشتغال زایی نیز صورت گرفته است که از مسئولین انتظار میرود این کارگاه ها و افراد مستعد را حمایت کنند و با دادن تسهیلات کم بهره و کم کردن موانع امتیازات ویژه ای برای آنها در نظر بگیرند و باعث خودکفایی در شهرستان و کشور شوند.
مربی فنی و حرفه ای با اشاره به اینکه خیاطی یک حرفه تاثیر گذار در روحیه آقایان و بانوان است یادآور شد: این حرفه باعث می شود که مادر خانواده لباس های فرزندان خود را دوخت بزند و در خانه هم می شود در آمد زایی کنند و بانوان علاقه مند با ثبت نام در مراکز آموزشی فنی و حرفه ای به صورت رایگان این رشته را حرفه ای تر یاد بگیرند.

در ادامه عفت جعفری نژاد کارآفرین حرفه خیاطی و سیسمونی نوزاد گفت: از سال ۹۶ کار خود را از فنی و حرفه ای نزد خانم صحنعلی آغاز کردم و از دوخت لباس برای بچه های خودم شروع کردم تا اینکه از طریق فضای مجازی توانستم دوخت سیسمونی نوزاد را آموزش ببینم و اکنون با زدن کارگاهی کوچک و خانگی مشغول به فعالیت هستم.
وی عنوان کرد: سرمایه مالی نداشتم و تنها از طریق سفارش گرفتن توانستم ادامه دهم و با توجه به مدارکی که دارم تسهیلاتی به من تعلق نگرفت و حمایتی نیز نمیشوم ، اما انگیزه این را دارم که کار عمده برای شهرستان داشته باشم و با هدف اشتغالزایی ادامه میدهم چون به خوبی از این حرفه استقبال می‌شود و تاثیر مثبتی در زندگی من داشته است.
همچنین مهدیه داوودی دیگر کارآفرین رشته خیاطی در این زمینه افزود: حدود ۵ سال در حرفه خیاطی مشغول به کار هستم و از ۱۳ سالگی در کنار تحصیلات این هنر را ادامه دادم و خواستم که در این رشته ادامه تحصیل بدهم که امکاناتش برایم فراهم نبود و رشته تحصیلی خود را انسانی انتخاب کردم و خیاطی را نیز ادامه دادم تا سر انجام توانستم یک کارگاه خانگی راه اندازی کنم و با استقبال خوبی هم روبرو شد.
وی با اشاره به اینکه در المپیاد رشته خیاطی نیز شرکت کرده ام و رتبه اول در استان و شهرستان را کسب کرده ام و تا مرحله کشوری نیز ادامه دادم که خدا را شکر در سن ۱۹ سالگی توانستم به جایگاه خوبی برسم و موفق باشم.

این کار آفرین خاطر نشان کرد: از خانم صحنعلی و آقای زنگنه که در این راه زحمات زیادی برای من کشیده اند تقدیر و تشکر می کنم و بدانید که با یادگیری هنر بدون دانشگاه رفتن هم میتوان شغل داشت و کسب درآمد کرد و امروزه عصر هنر و هنرمندیه که این حرفه تاثیر بسزایی در روحیه من داشت و از یک دانش آموز گوشه گیر و خجالتی تبدیل به بانویی موفق و خود ساخته شدم.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *