اخبار داغ
امام جمعه شهرستان کاشمر:

نوجوانان ترشیز در محکومیت هتک حرمت قرآن مجید اجتماع کردند/ پیامشان این است که در مقابل یزیدیان زمان، محکم بایستیم

به گزارش تجهیز نیوز به نقل از پایگاه خبری ترشیز خوان؛ صبح امروز نوجوانان و جوانان کاشمر در محکومیت هتک حرمت قرآن کریم که در کشور سوئد و با حمایت دولت سوئد انجام شده بود در پارک شهید عسکری شهرستان تجمع کردند و فریاد اعتراض آمیز خود را به گوش مستکبران جهان رساندند.   حجت‌الاسلام […]

اشتراک گذاری
01 مرداد 1402
63 بازدید
کد مطلب : 155526

به گزارش تجهیز نیوز به نقل از پایگاه خبری ترشیز خوان؛ صبح امروز نوجوانان و جوانان کاشمر در محکومیت هتک حرمت قرآن کریم که در کشور سوئد و با حمایت دولت سوئد انجام شده بود در پارک شهید عسکری شهرستان تجمع کردند و فریاد اعتراض آمیز خود را به گوش مستکبران جهان رساندند.

 

حجت‌الاسلام جواد طاهری، امام جمعه شهرستان کاشمر در تجمع دانش‌آموزی دختران و پسران نوجوان و جوان ترشیز گفت: دشمنان اسلام، قصد دارند که به ریشه مسلمانان و به ریشه بشریت یعنی به قرآن کریم ضربه بزنند.

 

امام جمعه کاشمر افزود: دشمنان ما، ابتدا تلاش می‌کردند که ایران هراسی راه بیندازند چرا که ایران در مقابل مستکبران جهان، ایستاده و از نوکری آنها خارج شده بود. اما وقتی مستکبران جهانی، شاهد شکست پروژه ایران هراسی شدند و متوجه شدند که روابط ایران با کشورهای همسایه و کشورهای عربی بهتر شده است باز پروژه اختلاف بین شیعه و سنی را راه انداختند که باز هم تمام تیرهایشان به سنگ خورد.

 

حجت‌الاسلام طاهری گفت: دشمنان برای پروژه‌ها و توطئه‌های خود، بسیار هزینه کردند و البته برای ما هم هزینه ایجاد کردند و صدها هزار مسلمان در عراق و شام با تحریک آنها، توسط داعش کشته شد اما اکنون که می‌بینند مسلمانان متحدتر شدند و جبهه مقاومت، قوی‌تر عمل می‌کند، قرآن را که نقطه مشترک همه مسلمانان است هدف قرار دادند.

 

وی افزود: آنچه به ما قوام می‌دهد و به ما ایستادگی می‌دهد و اقتدار می‌دهد قرآن است. سبک زندگی قرآنی، یک سبک معطری است. سبک زیبا و پرهیجانی است. به همین دلیل می‌خواهند تیشه به ریشه بزنند که موفق نبودند و نخواهند شد.

 

امام جمعه کاشمر گفت: نسل جوان و نسل نوجوان و نسل پر از هیجان ما با تمام احساسات خود و با تمام وجود خود و با قلبی پر از حب به قرآن، اجازه نمی‌دهند که قرآن از آنها گرفته شود.

 

وی بیان داشت: به دولت‌هایی مانند سعود و دانمارک و نیز کانادا و کشورهایی که این سلسله اهانت ها را دنبال می‌کنند اعلام می‌کنیم که افراطی‌‌ یون و تندروهای خودشان را تحویل ما بدهند، ما خودمان آنها را محاکمه می‌کنیم.

 

حجت‌الاسلام طاهری با بیان اینکه مرگ بر اسرائیل، مرگ بر ریشه همه فتنه‌ها است گفت: اطاعت ما از قرآن، توجه ما به قرآن و شاخص قرار دادن این کتاب آسمانی در زندگی، برای این است که قرآن، کتابی عقلانی است؛ هویت بخش است؛ آخرت و دنیای ما را سامان می‌دهد و نه تنها به مسلمانها که به بشریت کمک می‌کند.

 

وی بیان کرد: خواسته بعدی ما این است که کشورهای اسلامی منسجم تر باشند چرا که غربی ها، با شیعه کاری ندارند. با ایران کاری ندارند. بلکه با قرآن مبارزه می‌کنند. قرآنی که دنیا و آخرت بشریت را سامان می‌دهد و علت تقابل آنها با ما همین است.

 

امام جمعه کاشمر ادامه داد: علت مقابله آنها با قرآن کریم این است که قرآن نمی‌خواهد بشر، برده و نوکر فرعون‌ها و زورگویان زمان باشد بلکه قرآن می‌خواهد بشر آزاد باشد. نعمت آزادی را قرآن به ما داده است و هویت دادن به زن و مرد توسط قرآن است.

 

وی ابراز کرد: مشکل غربی‌هاف خودکشی‌های فراوان است که گزارش نمی‌کنند. و حتی خودکشی را قانونی کردند که جزو مرگ و میرهای عادی هم تلقی شود.

 

حجت‌الاسلام طاهری گفت: دشمنان اسلام می‌خواهند جوان ما هویت نداشته باشد. چارچوب و اصولی که بتواند بر اساس آن زندگی کند و بتواند عقل خودش را تغذیه کند نداشته باشد اما ما آمده‌ایم که بگوییم نه تنها به احدی اجازه عبور از قرآن را نمی دهیم بلکه تمام بشر را به قرآن دعوت می‌کنیم.

 

وی با بیان اینکه استکبار از برنامه جامع الهی از سخن خدا می‌ترسد اظهار کرد: ضرورت است که ما مسلمانها بیشتر به قرآن مراجعه کنیم و عطرش را برای جهانیان پخش و این مهم را تقویت کنیم.

 

امام جمعه کاشمر گفت: اینکه جوانان ما در مرکز شهر در محکومیت هتک حرمت قرآن کریم تجمع کردند پیام مهمی دارد. پیام مهم آن این است که اگر ما از قرآن فاصله گرفتیم. هدف عاشورا را نفهمیدیم.

 

وی با بیان اینکه امام حسین (ع) فرمودند: من می‌خواهم اسلام پیاده شود و من و مثل من با یزید بیعت نمی‌کند یادآور شد: اسم اسلام فایده ندارد بلکه رسم اسلام مهم است بویژه که قرآن به ما آموزش می‌دهد محکم در مقابل یزیدیان زمان بایستیم و به فرموده اباعبدالله الحسین (ع): «اگر دین پیامبر جز با کشته شدن من پابرجا نمی‌ماند پس ای شمشیرها مرا دریابید و مرا قطعه قطعه کنید.»

 

برای مشاهده تصاویر اجتماع جوانان، نوجوانان و کودکان کاشمری در محکومیت هتک حرمت قرآن کریم کلیک کنید.

 

خبرنگار: حوریه صادقی زیرک آباد

این مطلب بدون برچسب می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *