اخبار داغ

صادرات محصولات عالیس به کشورهای اروپایی/توسعه بازارهای داخل در اولویت

به گزارش تجهیز نیوز ، فرزاد ضابط، مدیر مارکتینگ شرکت عالیس در گفتگو با خبرنگار سرویس اقتصادی افق تهران در خصوص وضعیت صنایع غذایی اظهارداشت: تمام کسانی که در بخش خصوصی صنعت غذایی فعال هستند از دولت انتظاراتی دارند که باید برآورده شود چون در انجام هر کاری با قوانین بازدارنده مواجه هستند. به عنوان […]

اشتراک گذاری
23 تیر 1402
125 بازدید
کد مطلب : 155309

به گزارش تجهیز نیوز ، فرزاد ضابط، مدیر مارکتینگ شرکت عالیس در گفتگو با خبرنگار سرویس اقتصادی افق تهران در خصوص وضعیت صنایع غذایی اظهارداشت: تمام کسانی که در بخش خصوصی صنعت غذایی فعال هستند از دولت انتظاراتی دارند که باید برآورده شود چون در انجام هر کاری با قوانین بازدارنده مواجه هستند. به عنوان مثال قوانین مالیاتی هرسال دچار تغییر می‌شود و سازمان تأمین اجتماعی هم با وضع قوانین برای صاحبان صنعت مشکل ایجاد می‌کند. از طرفی شهرداری با دریافت عوارض و افزایش قیمت‌ها بر مشکلات می‌افزاید و وزارت صمت نیز با قیمت‌های دستوری باعث آزار بنگاه‌های فعال در عرصه صنایع غذایی می‌شود.

 

وی ادامه داد: دولت می‌تواند در زمینه‌های یادشده اصلاحات انجام دهد و حتی با برخی از کارآفرینان مشارکت کند. کارآفرینانی که در کشور مشغول کار هستند باعث توسعه کشور هستند و در هیچ جای دنیا دولت مانع توسعه کشور نمی‌شود حال که حرکت به سمت توسعه در جریان است، دولت می‌تواند با حمایت از کارآفرین، راه توسعه کشور را هموار کنند.

 

ضابط درخصوص صادرات شرکت عالیس گفت: بیشتر به کشورهای حوزه خلیج فارس کالا صادر شده است. کشورهای اروپایی از مقاصد دوم صادرات هستند. در کنار صادرات در حال توسعه بازار داخل و ورود به بخش‌های جدید هستیم و همواره تلاش شده که از طریق افزایش کیفیت و ایجاد برند جدید و محصولات متنوع بتوانیم نیازها را پوشش دهیم.

 

این مدیر ارشد مشکلات شرکت در عرصه صادرات را این گونه توضیح داد: بحث ارز و گمرک مشکل عمده در صادرات است چون از این بخش که بگذریم قوانین و مقرررات صادرات خیلی ساده‌تر از قوانین مربوط به بازار داخلی است.

 

وی در خصوص حمایت دولت از صادرات بیان کرد: صادرات در بحث بین‌الملل فرآیند مربوط به خود را دارد و در این زمینه حمایت شایسته‌ای انجام نشده است شاید صحبتی شده یا دستورالعملی به مرحله صدور رسیده باشد و قوانینی وضع شده باشد، اما در عمل اتفاقی نیفتاده است.

 

ضابط در پایان در خصوص برنامه‌های شرکت عالیس یادآور شد: درحال آماده‌سازی بسترهای لازم جهت ورود به حوزه لبنی همچون خرید ماشین‌آلات و ایجاد فضای فیزیکی هستیم و در آینده نزدیک اقدام به جذب نیروی انسانی هم خواهیم کرد.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *