اخبار داغ

بعد از شکست ارتش صهیونیستی؛ توافق تل‌آویو و رام الله برای سرکوب «مقاومت جنین»

رسانه های رژیم اسرائیل فاش کردند که ارتش این رژیم بعد از شکست در یورش به جنین با تشکیلات خودگردان فلسطین توافق کرده است که سرکوب مقاومت در این منطقه به تشکیلات واگذار شود. به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز کانال ۱۴ تلویزیون رژیم اسرائیل فاش کرد که این رژیم و تشکیلات خودگردان به ریاست […]

اشتراک گذاری
22 تیر 1402
83 بازدید
کد مطلب : 156729

رسانه های رژیم اسرائیل فاش کردند که ارتش این رژیم بعد از شکست در یورش به جنین با تشکیلات خودگردان فلسطین توافق کرده است که سرکوب مقاومت در این منطقه به تشکیلات واگذار شود.

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز کانال ۱۴ تلویزیون رژیم اسرائیل فاش کرد که این رژیم و تشکیلات خودگردان به ریاست محمود عباس بر سر مقابله با مقاومت در جِنین به توافق رسیده اند و طی روزهای آینده رام الله این مأموریت را برعهده خواهد گرفت.

بر اساس این گزارش، ارتش اسرائیل از این به بعد، هرگونه یورش به اردوگاه جنین در کرانه باختری را متوقف خواهد کرد تا فرصت برای تشکیلات خودگردان به منظور بازگردان سیطره خود بر شهر جنین و اردوگاه آن داده شود.

یوآف گالانت، وزیر جنگ اسرائیل در این باره گفته است: «الان نوبت تشکیلات [خودگردان] در جنین است. اگر به وظیفه‌اش عمل نکند، ما در آنجا (جنین) دست به کار خواهیم شد.»

ارتش رژیم اسرائیل بامداد دوشنبه (۱۲ تیرماه) حمله گسترده‌ای به اردوگاه جنین کرد که بر اثر آن، علاوه بر تخریب و خرابی گسترده اموال و املاک شهروندان فلسطینی، ۱۳ نفر به شهادت رسیده و بیش از ۱۰۰ تن دیگر زخمی شده و به همین تعداد فلسطینی نیز ربوده شد. یک نظامی صهیونیست در این یورش کشته شد و انفجار بمب‌های تعبیه شده باعث آبروریزی برای خودروهای صهیونیست‌ها شد.

این یورش بعد از دو روز متوقف شد که رسانه های رژیم اسرائیل اذعان کردند که ارتش صهیونیستی در این یورش (در مقایسه با دفعات پیشین) دستاوری که نداشته، بلکه شکست خورده است. از همان زمان تشکیلات خودگردان و شخص محمود عباس متهم به همدستی با اشغالگران شد و اخیرا مقامات صهیونیست طرحی را به تصویب رساندند که با ارائه مشوق‌هایی مانع از فروپاشی تشکیلات در کرانه باختری خواهد شد.

اردوگاه جنین , فلسطین , رژیم صهیونیستی (اسرائیل) ,

محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین  دیروز چهارشنبه تحت تدابیر امنیتی وارد این اردوگاه شد تا بنا به ادعای رام الله در جریان روند بازسازی این اردوگاه قرار گیرد که در جریان این یورش شاهد تخریب‌ زیرساخت‌هایی مانند جاده ها و خیابان‌ها بود. با این حال، اعلام توافق بین عباس و نتانیاهو نشان می‌دهد که این بازدید صوری بوده و باطن امر، تلاش برای بازگرداندن عناصر تشکیلات به جنین به بهانه بازسازی است.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *