اخبار داغ

کاهش صادرات ال‌ان‌جی آمریکا با کاهش تقاضا در اروپا

رویترز در گزارشی با استناد به داده‌های اولیه ریفینیتیو Refinitiv اعلام کرد که صادرات گاز طبیعی مایع (ال‌ان‌جی) آمریکا طی ماه ژوئن به دلیل تعمیر و نگهداری پالایشگاه‌ها و کاهش تقاضا در اتحادیه اروپا ۱۰ درصد کاهش یافت و به ۶.۸۲ میلیون تن رسید. به گزارش تجهیز نیوز به نقل از راشاتودی، رویترز در گزارشی […]

اشتراک گذاری
19 تیر 1402
706 بازدید
کد مطلب : 156568

رویترز در گزارشی با استناد به داده‌های اولیه ریفینیتیو Refinitiv اعلام کرد که صادرات گاز طبیعی مایع (ال‌ان‌جی) آمریکا طی ماه ژوئن به دلیل تعمیر و نگهداری پالایشگاه‌ها و کاهش تقاضا در اتحادیه اروپا ۱۰ درصد کاهش یافت و به ۶.۸۲ میلیون تن رسید.

به گزارش تجهیز نیوز به نقل از راشاتودی، رویترز در گزارشی با استناد به داده‌های اولیه ریفینیتیو Refinitiv اعلام کرد که صادرات گاز طبیعی مایع (ال‌ان‌جی) آمریکا طی ماه ژوئن به دلیل تعمیر و نگهداری پالایشگاه‌ها و کاهش تقاضا در اتحادیه اروپا ۱۰ درصد کاهش یافت و به ۶.۸۲ میلیون تن رسید.

بر اساس این گزارش، توقف فعالیت برنامه ریزی شده دو تامین کننده بزرگ ال‌ان‌جی ایالات متحده بر تولید این کشور تاثیر گذاشته است.

به گفته این مؤسسه، زمستان گرمتر از حد معمول در اروپا نیز منجر به افزایش ذخایر گاز و کاهش قیمت‌ها شد.

لو مینگ پانگ، تحلیلگر مؤسسه ریستاد انرژی، در این باره گفت: عرضه گاز به نیروگاه‌های ایالات متحده در هفته آخر ژوئن ۱۰.۷ میلیارد فوت مکعب در روز (bcfd) بود که «به دلیل تعمیر و نگهداری برنامه‌ریزی شده کمتر از میانگین ماه مه یعنی ۱۲.۳ میلیارد فوت مکعب در روز است.»

این گزارش نشان می‌دهد که واردات کلی ال‌ان‌جی اتحادیه اروپا در ماه گذشته میلادی کمتر بوده  و بین ۱۳.۲ تا ۱۴.۵ میلیارد فوت مکعب در روز بوده است چرا که این کشورها به اهداف ذخیره سازی خود رسیده‌اند و احتمالاً ظرفیت کامل دارند.

این داده‌ها همچنین نشان می‌دهد که سهم بلوک اتحادیه اروپا از صادرات ایالات متحده در ژوئن ۴۷ درصد بوده است، در حالی که در ماه قبل ۶۰ درصد و در آوریل ۷۱ درصد بوده است.

رویترز نوشت: آسیا ۲۷ درصد از کل صادرات ال‌ان‌جی آمریکا در ماه ژوئن را به خود اختصاص داد، در حالی که در ماه می ۱۴ درصد بود. آمریکای لاتین نیز ۱۷ درصد از صادرات کل ماه گذشته را به خود اختصاص داد.

بنا بر این گزارش، ۶.۸۲ میلیون تن صادرات ال‌ان‌جی ایالات متحده در ژوئن بالاتر از سطح سال گذشته بود یعنی زمانی که صادرات به دلیل آتش سوزی و توقف تولید در فریپورت ال‌ان‌جی Freeport LNG، دومین تولید کننده بزرگ ایالات متحده، محدود شده بود.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *