اخبار داغ

رسانه عبری زبان: اعتراضات در اسرائیل رو به افزایش است

یک رسانه عبری زبان اعتراف کرد، تظاهرات دیروز در مناطق مختلف (فلسطین اشغالی) و به ویژه در تل‌آویو و هرتزیلیا ثابت کرد که اعتراضات در اسرائیل روز به روز و هفته به هفته گسترش بیشتری به خود می‌گیرد. به گزارش تجهیز نیوز روزنامه هاارتص در گزارشی که شامگاه امشب (یکشنبه شب) منتشر شد، نوشت: حضور […]

اشتراک گذاری
18 تیر 1402
89 بازدید
کد مطلب : 156466

یک رسانه عبری زبان اعتراف کرد، تظاهرات دیروز در مناطق مختلف (فلسطین اشغالی) و به ویژه در تل‌آویو و هرتزیلیا ثابت کرد که اعتراضات در اسرائیل روز به روز و هفته به هفته گسترش بیشتری به خود می‌گیرد.

به گزارش تجهیز نیوز روزنامه هاارتص در گزارشی که شامگاه امشب (یکشنبه شب) منتشر شد، نوشت: حضور هزاران نفر در تظاهراتی که در منطقه کابالان تل‌آویو و هرتزیلیا برگزار شد و با آتش زدن لاستیک در هرتزیلیا همراه بود، نشان داد که روز به روز بر شدت اعتراضات افزوده می‌شود و معترضین خود را برای یک هفته سرنوشت ساز آماده می‌کنند.

بار بیلیچ نویسنده این یادداشت معتقد است، تظاهرات در مقابل منزل یواف گالانت وزیر جنگ (رژیم صهیونیستی) نقطه عطفی در گسترش تظاهرات محسوب می‌شود، زیرا او پیش از این در مقطعی با معترضین همراه شده بود، و تنوع اقشار حاضر در مقابل منزل او نشان از حجم اعتراضات دارد.

در بخش دیگری از این یادداشت آمده است، اعتراضات در اسرائیل وارد هفته بی سابقه‌ای شده است، این جریان با درس گرفتن از شکست اعتراضاتی که در کشور لهستان به وقوع پیوسته بود  ترتیب دهندگان این اعتراضات توانستند آتش آن را تا این مدت نسبتا طولانی روشن نگه دارند، تا شاهد آن باشیم دیشب یکی از بزرگترین حضورهای چند هفته‌ای اخیر در کابالان تل‌آویو به ثبت برسد، از آنجا بود که مخالفان آخرین هشدار خود را به ائتلاف حاکم در رابطه با تعطیلی کامل (اسرائیل) ارسال کردند.

و همین امر باعث می‌شود تا پیش بینی کنیم روز سه شنبه پیشرو اعتراضات گسترش پیدا خواد کرد.

در بخش دیگری از نوشته هاارتص تاکید شده است، اعتراضات در هرتزیلیا از شرایط مسالمت آمیز خارج شد و نشان داد که معترضین لهجه خود را تشدید کرده‌اند، بخش زیادی از معترضین از تظاهرات اصلی جدا شده و اقدام به بستن بزرگراه و آتش زدن لاستیک کردند، در حالی که رئیس پلیس جدید تل‌آویو هم پیش بینی کرد در این منطقه هم شاهد چنین رفتارهایی خواهیم بود.

تحلیل‌گر این رسانه عبری زبان در پایان به شکل ضمنی نسبت به وقوع جنگ داخلی در اسرائیل هشدار داده و می‌نویسد: همزمان با گسترش اعتراضات، واکنش‌ها نسبت به آن هم افزایش پیدا می‌کند، شاهد زیرگیری و تصادف عمدی با تظاهر کنندگان و درگیری بین آنها هستیم، در این بین چند ساعت بعد از اعتراضات شامگاه شنبه، واکنش ائتلاف حاکم هم قابل تامل است که از طریق رسانه‌ها اعلام کردند، این اعتراضات تاثیری بر روند برنامه‌های آنها نخواهد داشت.

اما به اعتقاد این نویسنده شاید ائتلاف بتواند این قانون را به شکل اولیه (در شور اول) در کنست به تصویب برساند اما پس از آن فشارهای زیادی بر ائتلافی وارد خواهد آمد و سئوال اینجاست که ائتلاف حاکم قادر به تحمل این فشارها خواهد بود.

از سوی دیگر همین روزنامه صهیونیستی، خبر داد، نتایج نظر سنجی انجام گرفته در جامعه اسرائیلی نشان می‌دهند که در بهترین شرایط نتانیاهو و ائتلافش فقط ۵۴ کرسی کنست را به دست آورده و اکثریت در اختیار مخالفانش قرار خواهند گرفت.

هاارتص در گزارشی که شامگاه یکشنبه منتشر کرد، خبر داد: دو نظر سنجی انجام گرفته در شبکه‌های تلویزیونی ۱۱ و ۱۲ نشان داد، که اگر انتخابات امروز برگزار شود، احزاب ائتلاف فعلی تنها ۵۴ کرسی را به دست خواند آورد و مخالفان نیز به راحتی ۶۱ کرسی را به دست خواهند آورد، این در حالی است که امروز ائتلاف تحت رهبری نتانیاهو ۶۴ کرسی را در کنست در اختیار داشته و مخالفانش ۵۶ عضو را در کنست دارند.

در نظر سنجی شبکه ۱۱ تلویزیون رژیم صهیونیستی کان لیکود با ۲۸ کرسی در رده دوم احزاب پیروز قرار می‌گیرد، در حالی که در نظر سنجی شبکه ۱۲ لیکود بازهم لیکود ۲۸ کرسی  به دست آورده اما در رتبه اول قرار می‌گیرد.

در این میان ائتلاف مخالفان به رهبری بنی گانتس موسوم به اردوگاه دولت با ۲۹ کرسی در نظر سنجی شبکه تلویزیونی کان از لیکود پیشی گرفته است.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *