اخبار داغ

کشف ۳۳۱ میلیارد تومان کالاق قاچاق در مرزهای استان کردستان

ناظر گمرکات استان کردستان گفت: یک هزار و ۴۷۷ فقره پرونده قاچاق به ارزش ۳۳۱ میلیارد تومان در استان تشکیل و کشف شده است. به گزارش تجهیز نیوز از سنندج، خلیل حیدری عصر امروز در نشست کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان کردستان با بیان اینکه قاچاق اثرات منفی از جمله کاهش درآمدهای دولت […]

اشتراک گذاری
15 تیر 1402
206 بازدید
کد مطلب : 157028

ناظر گمرکات استان کردستان گفت: یک هزار و ۴۷۷ فقره پرونده قاچاق به ارزش ۳۳۱ میلیارد تومان در استان تشکیل و کشف شده است.

به گزارش تجهیز نیوز از سنندج، خلیل حیدری عصر امروز در نشست کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان کردستان با بیان اینکه قاچاق اثرات منفی از جمله کاهش درآمدهای دولت و تولیدکنندگان را در پی دارد، اظهار داشت: مبارزه با قاچاق کالا و ارز و حمایت از تولید داخلی جزو برنامه‌های اولویت‌دارمان در مرزهای استان است.

وی مرز باشماق مریوان و سیران‌بند را جزو مرزهای فعال کشور خواند و گفت: در راستای مبارزه با قاچاق کالا و ارز، چندین سامانه فعال شده که یکی از آنها سامانه صدف برای رصد میزان سوخت مصرفی و سامانه همتا جهت ریجستری موبایل بوده که در کاهش میزان قاچاق نیز مؤثر بوده‌اند.

ناظر گمرکات استان کردستان از کشف ۱۱۳ کالای قاچاق در مرز باشماق مریوان خبر داد و خاطرنشان کرد: در سال گذشته یک هزار و ۴۷۷ فقره پرونده به ارزش ۳۳۱ میلیارد تومان کالای قاچاق در استان کشف شده است.

وی با بیان اینکه کشفیات کالای قاچاق توسط گمرک و سایر مراجع انتظامی صورت گرفته است، افزود: سهم مرز باشماق از این پرونده‌ها ۵۱۲ فقره به ارزش ۱۹۱ میلیارد تومان و گمرک بانه نیز ۵۹۷ فقره پرونده بوده است.

حیدری اعلام کرد: در سه ماهه نخست سال‌جاری نیز ۲۸۴ فقره پرونده به ارزش ریالی ۶۰ میلیارد تومان کالای قاچاق در مرزهای استان کشف شده که پس از تشکیل پرونده به اداره تعزیرات حکومتی ارجاع داده شده است.

مدیرکل گمرکات استان کردستان با اشاره به واردات ۹۷۶۴ تن کالا به ارزش ۷۲ میلیون دلار کالا از گمرکات استان در سال گذشته یادآور شد: در همین بازه زمانی ۵۶۸۰۵ کامیون حامل کالاهای واردات و صادرات توسط ماموران گمرک مورد بررسی و بازرسی قرار گرفته است.

واریز ۳۶۴ میلیارد ریال ‌درآمد اموال تملیکی کردستان به خزانه دولت

مدیرکل اموال تملیکی استان کردستان نیز با اشاره به اینکه همه امورات این سازمان از طریق سامانه و اینترنتی انجام می‌شود، اظهار کرد: در طول سال گذشته ۱۱ مزایده الکترونیکی در استان برگزار و ۳۶۴ میلیارد ریال حاصل از انجام مزایده‌های اموال تملیکی کردستان به خزانه کشور واریز شده است.

مهدی مظفری با اشاره به آخرین وضعیت انبارها اذعان کرد: ۵۳ میلیارد ریال کالای موجود در انبارهای اموال تملیکی کردستان در پروسه انهدام است. حجم ساماندهی انبارهای این سازمان در دولت سیزدهم در مقایسه با گذشته افزایش یافته است.

وی ضمن ارائه گزارشی از نحوه توزیع اقلام اهدایی سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی استان به مددجویان بهزیستی و کمیته امداد کردستان به ارزش ۱۲۰ میلیارد ریال، از تداوم همکاری بیش از پیش جهت ارائه خدمات به جامعه هدف این نهادها خبر داد.

شد.

رشد ۲۱۵ درصدی قاچاق لوازم آرایشی در کردستان

سرهنگ سلیمانی، جانشین پلیس امنیت اقتصادی استان کردستان نیز در این نشست با بیان اینکه نیروی انتظامی در زمینه مبارزه با قاچاق پیشرو بوده و سامانه محور کردن امور پیشگیری و مقابله به‌عنوان یکی از رویکردهای اصلی مورد توجه قرارگرفته است، اظهار داشت: در راستای تحقق اهداف این حوزه از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنیم.

وی از فعالیت ۹ قرارگاه مبارزه با قاچاق کالا در استان خبر داد و با اشاره به کشفیات کالاهای قاچاق در سال گذشته گفت: امسال قاچاق لوازم آرایشی ۲۱۵ درصد، لوازم یدکی ۱۴۰ درصد، گوشی تلفن همراه ۱۳۳ درصد و احشام ۴۳ درصد نسبت به سال گذشته در کردستان رشد داشته است.

نماینده نیروی انتظامی استان کردستان از کشف و ضبط دو هزار و ۴۱۹ نخ سیگار، ۶۴۷ دستگاه لوازم خانگی و ۲۳ هزار متر پارچه قاچاق در سه ماهه نخست سال‌ جاری خبر داد و عنوان کرد: ۴۶ پرونده کلان قاچاق بالای ۵۰۰ میلیون تومان تشکیل و در جریان بررسی است.

سلیمانی بیان کرد: در همین راستا ۲۴۹ نفر نیز دستگیر شده و ۲۱۸ دستگاه خودرو توقیف شده است.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *