اخبار داغ

اهمیت عملیات شهادت طلبانه حماس در «کدومیم»؛ پیام مقاومت به وزیر نتانیاهو چه بود؟

شاخه نظامی جنبش حماس در عملیاتی کم سابقه در یکی از شهرک‌هایی که یکی از وزیران کابینه رژیم اسرائیل در آن سکونت دارد، دست به عملیات شهادت طلبانه موفق زد. به گزارش  تجهیز نیوز  بعد از ظهر امروز پنجشنبه یکی از فلسطینیان به نام «احمد یاسین هلال غیظان» طی عملیات به دو نظامی صهیونیست در […]

اشتراک گذاری
15 تیر 1402
84 بازدید
کد مطلب : 156485

شاخه نظامی جنبش حماس در عملیاتی کم سابقه در یکی از شهرک‌هایی که یکی از وزیران کابینه رژیم اسرائیل در آن سکونت دارد، دست به عملیات شهادت طلبانه موفق زد.

به گزارش  تجهیز نیوز  بعد از ظهر امروز پنجشنبه یکی از فلسطینیان به نام «احمد یاسین هلال غیظان» طی عملیات به دو نظامی صهیونیست در شهرک صهیونیست نشین «کدومیم» واقع در کرانه باختری تیراندازی کرد که یکی کشته و دیگری زخمی شد و بعد از آن یک صهیونیست را نیز زخمی کرد.

شهید احمد یاسین از اعضای جنبش حماس بود و گردان های القسام شاخه نظامی این جنبش با برعهده گرفتن مسئولیت این حمله، مجری عملیات را «مجاهد» خود خواند و تصویری که از این شهید منتشر شده، سربند او را با رنگ سبز نشان می‌دهد که بر روی آن القسام نوشته است و نشان می‌دهد که این شهید از اعضای فعال حماس بوده است.

جنبش مقاومت اسلامی |حماس , فلسطین ,

اما مکان عملیات از خود عملیات مهمتر است؛ به ویژه اینکه این عملیات منجر به کشته شدن یک نظامی صهیونیست شده است که در نوع خود یک موفقیت کم سابقه است؛ زیرا عمدتا رسیدن به نظامیان صهیونیست و کشتن آن ها با سلاح گرم کار آسانی نیست، آن هم در شهرک «کدومیم».

جنبش مقاومت اسلامی |حماس , فلسطین ,

حال سؤال این است: شهرک مذکور چه اهمیتی داشته است که حماس مسئولیت آن را برعهده گرفته است و یکی از نیروهای شهادت طلبانه خود را به این شهرک برای انجام عملیات فرستاده است؟

پاسخ این سؤال در بیانیه گردان‌های قسام است. در این بیانیه آمده است: «گردان‌های القسام با این عملیات به وزیر صهیونیست جنایت‌کار «اسموتریچ» می‌گوید: قسام نزدیک بود زنگ خانه‌ات را بزند. گردان های القسام به یاری خداوند عملیات بیشتری را انجام خواهد داد.»

جنبش مقاومت اسلامی |حماس , فلسطین ,

شهرک کدومیم محل سکونت وزیر امنیت داخلی رژیم اسرائیل است که بارها مقاومت در کرانه باختری و غزه را به حمله و سرکوب تهدید کرده است؛ بنابراین انجام این عملیات در شهرکی که یکی از وزرای کابینه صهیونیست در آن حضور دارد، علاوه بر اینکه به چالش کشیدن امنیت ادعایی رژیم اسرائیل است، نشان می‌دهد که گروه‌های مقاومت وارد فاز جدیدی از عملیات شده‌اند که در آن خلأهای امنیتی این رژیم را دانسته و با استفاده از آن، هزینه سکونت در شهرک‌های صهیونیست نشین را بالا می‌برند.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *