اخبار داغ

تنبلی چشم در ایران از میانگین جهانی کمتر است

به گزارش تجهیز نیوز به نقل از گروه سلامت خبرگزاری فارس، جواد ملایی،رئیس انجمن اپتومتری ایران گفت: تنبلی چشم در کشور در طول ۴۰ سال اخیر کاهش یافته و از میانگین بین‌المللی و کشورهای پیشرفته کمتر شده است. وی در افتتاحیه بیست و پنجمین کنگره اپتومتری که در حال برگزاری است، افزود: این موفقیت به […]

اشتراک گذاری
08 تیر 1402
55 بازدید
کد مطلب : 155061

به گزارش تجهیز نیوز به نقل از گروه سلامت خبرگزاری فارس، جواد ملایی،رئیس انجمن اپتومتری ایران گفت: تنبلی چشم در کشور در طول ۴۰ سال اخیر کاهش یافته و از میانگین بین‌المللی و کشورهای پیشرفته کمتر شده است.

وی در افتتاحیه بیست و پنجمین کنگره اپتومتری که در حال برگزاری است، افزود: این موفقیت به این دلیل است که اپتومتریست‌ها در سراسر کشور حتی مناطق محروم حضور دارند به عبارتی اقدامات این افراد سبب شده تا تنبلی چشم در کشور از میانگین جهانی کمتر شده که موفقیت بزرگی برای کشور است.

مولایی با اشاره به اینکه تنبلی چشم در سنین بزرگسالی قابل درمان نست، گفت: این موصوع با تلاش همکاران چشم پزشک و اپتومتریست، در کشور کاهش یافته است.
موسسات ساخت و فروش عینک های طبی صرفا باید در اختیار اپتومتریست‌ها باشد

رئیس انجمن اپتومتری ایران  تاکید کرد: موسسات ساخت و فروش عینک های طبی صرفا باید در اختیار اپتومتریست ها و کسانی که از وزارت بهداشت مجوز دارند، باشد.

وی ادامه داد: اپتومتریست کسی که واحدهای آموزشی و علمی را گذرانده و در این زمینه تخصص دارد و خدمات خود را با متخصات علمی ارایه می‌دهد.

ملایی افزود: درحال حاضر اپتومتریست به اندازه کافی در کشور وجود دارد و در حال ارایه خدمت به آحاد جامعه هستند.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *