اخبار داغ

امضای تفاهم‌نامه میان سازمان فناوری اطلاعات و سازمان نظام صنفی رایانه‌ای

مراسم امضای تفاهم‌نامه میان سازمان فناوری اطلاعات ایران و سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور برگزار شد. به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز مراسم امضای تفاهم‌نامه میان سازمان فناوری اطلاعات ایران و سازمان نظام صنفی رایانه‌ای و همچنین اعطای گواهینامه مرکز داده به ۵ مرکز مجاز با حضور رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران، برگزار شد. «محمد […]

اشتراک گذاری
05 تیر 1402
85 بازدید
کد مطلب : 156177

مراسم امضای تفاهم‌نامه میان سازمان فناوری اطلاعات ایران و سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز مراسم امضای تفاهم‌نامه میان سازمان فناوری اطلاعات ایران و سازمان نظام صنفی رایانه‌ای و همچنین اعطای گواهینامه مرکز داده به ۵ مرکز مجاز با حضور رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران، برگزار شد.

«محمد خوانساری»، رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران، در راستای این مراسم اظهار داشت: ما در دولت موظف به ارائه خدمات مختلف با همکاری بخش خصوصی هستیم.

وی بیان داشت: ما شروع خدماتی را از سال های قبل داشتیم و آن هم در بحث نرم افزار بوده است که در این زمینه قانونی از سال ۷۹ مصوب شده است که درباره پدیدآورندگان نرم افزار بوده و لازم است در آن تغییراتی ایجاد شود و بازبینی قانون یکی از مواردی است که ما مدنظر داریم.

خوانساری افزود: یکی از مواردی که باید به آن توجه و رعایت شود، حفظ حقوق پدیدآورندگان نرم افزار است. دستگاه‌های دولتی که نرم افزار استفاده می‌کنند مطابق قانون باید گواهی سلامت نرم افزار را  پیش از استفاده دریافت کنند.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات در پایان سخنانش عنوان کرد که همکاری‌ها با سازمان نصر پیش‌تر از این هم وجود داشته است و امیدواریم این تفاهم‌نامه، همکاری‌ها را در حوزه شناسایی ارزیابی و طبقه بندی نرم افزار‌ها تسریع و اثر بخشی آن را بیشتر کند.

همچنین «حسن هاشمی»، نظام صنفی رایانه‌ای کشور در این زمینه اظهار داشت: سازمان نظام صنفی رایانه‌ای بازوی تعامل دولت و بخش خصوصی است امیدواریم ارتباط خوبی که با سازمان فناوری اطلاعات پیدا شده است مقدمه گام‌های بزرگ‌تر برای توسعه باشد.

وی تصریح کرد: گام‌هایی برای شناسنامه دار کردن بخش‌های مختلف برداشته ایم و سعی داریم بخش عمده‌ای از صنعت IT را شناسنامه دار کنیم. با این تفاهم‌نامه کمک بزرگی به صنعت نرم افزار می‌کنیم، تا شرکت‌های نرم افزار بتوانند محصولات خود را به شرکت‌ها و بانک‌ها ارائه کنند.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *