اخبار داغ

تلاش آلمان و فرانسه برای تقویت همکاری‌ها با تونس به منظور مهار هجوم مهاجران به اروپا

وزرای کشور آلمان و فرانسه در سفری به تونس برای تقویت همکاری‌ها با این کشور به منظور گسترش حفاظت از مرزهای تونس برای جلوگیری از هجوم مهاجران به اتحادیه اروپا تلاش می‌کنند. به گزارش  تجهیز نیوز به نقل از نشریه “دی سایت” آلمان، آلمان و فرانسه می خواهند به گسترش حفاظت از مرزهای تونس ( […]

اشتراک گذاری
29 خرداد 1402
79 بازدید
کد مطلب : 157031

وزرای کشور آلمان و فرانسه در سفری به تونس برای تقویت همکاری‌ها با این کشور به منظور گسترش حفاظت از مرزهای تونس برای جلوگیری از هجوم مهاجران به اتحادیه اروپا تلاش می‌کنند.

به گزارش  تجهیز نیوز به نقل از نشریه “دی سایت” آلمان، آلمان و فرانسه می خواهند به گسترش حفاظت از مرزهای تونس ( برای جلوگیری از هجوم مهاجران به اروپا) کمک کنند. اینگونه است که نانسی فایزر، وزیر کشور آلمان می خواهد به زعم خود از مهاجرت غیرقانونی و حوادث قایق در مدیترانه جلوگیری کند.

نانسی فایزر، وزیر کشور فدرال آلمان در جریان سفر خود به تونس با قیس سعید، رئیس جمهور این کشور و کامل فکی، وزیر کشور تونس در مورد تنظیم مهاجرت از این کشور صحبت کرد. وی همچنین در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک با همتای فرانسوی خود جرالد دارونین، گفت که از دیدگاه آلمان ساختارهای کاری ایجاد شده است که “ما می توانیم بر اساس آنها کار را بنا کنیم”.

فایزر گفت، در اینجا مسئله پایان دادن به مرگ های وحشتناک در مدیترانه مطرح است. به گفته وی برای اینکه پناهجویان نباید مسیرهای خطرناکی را طی کنند، ایجاد کانال های قانونی مهاجرت ضروری است. مبارزه مشترک با قاچاق انسان و جرایم قاچاق انسان که به نفع هر سه کشور است نقش مهمی ایفا می کند.

وی مدعی شد برای من مهم است که ما با پلیس فدرال و همچنین اداره پلیس جنایی فدرال کمک کنیم تا اطمینان حاصل شود که اصول حاکمیت قانون و حقوق بشر در کار پلیس و پلیس مرزی در اینجا وجود دارد. فایزر گفت: آلمان می خواهد با فرانسه در این زمینه کار کند تا اطمینان حاصل کند که هیچ گونه حادثه قایق مانند حادثه هفته گذشته در سواحل یونان رخ ندهد که احتمالا صده نفر در آن کشته شوند.

دارمنین وزیر کشور فرانسه هم اعلام کرد که فرانسه ۲۵.۸ میلیون کمک به تونس برای مبارزه با مهاجرت غیرقانونی خواهد داد. دارونین گفت: این کمک های دوجانبه به تونس اجازه می دهد تا تجهیزات لازم را بخرد و آموزش های معناداری را به ویژه برای افسران پلیس و مرزبانان تونس سازماندهی کند.

دارمنین و فایزر همچنین به برنامه های اتحادیه اروپا برای همکاری نزدیک تر با تونس اشاره کردند. اورسولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا، یک هفته پیش در سفری که به تونس داشت، تقویت مشارکت ها در این زمینه را به تونس پیشنهاد کرد. اتحادیه اروپا به این کشور آفریقای شمالی که در یک بحران اقتصادی عمیق به سر می برد، بیش از یک میلیارد یورو کمک مالی برای همکاری در این زمینه پیشنهاد کرد.

تنها در سال جاری ۱۰۰ میلیون یورو کمک مالی برای “کنترل مرزی، جستجو و نجات” پناهندگان برای تونس در نظر گرفته شده است. در حال حاضر تعداد زیادی از پناهندگان از تونس می آیند که می خواهند از طریق دریای مدیترانه از آفریقا به اتحادیه اروپا بروند.

مقامات اتحادیه اروپا در سفر به تونس وعده کمک ۱۰۰ میلیون دلاری یک ساله برای کنترل های مرزی به منظور جلوگیری از هجوم مهاجران به اروپا را به این کشور دادند.

در مجموع، فون در لاین که به همراه جورجیا ملونی، نخست وزیر ایتالیا و مارک روته، نخست وزیر هلند به تونس سفر کرده بود، بیش از یک میلیارد یورو کمک مالی به کیس سعید، رئیس جمهور تونس پیشنهاد کرد که ۱۵۰ میلیون یورو می تواند فورا برای بودجه دولتی تونس در دسترس قرار گیرد و ۹۰۰ میلیون دیگر می تواند به عنوان حمایت بلند مدت استفاده شود. به گفته رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا، در صورت امکان، توافقنامه بین اتحادیه اروپا و تونس باید تا پایان ماه ژوئن امضا شود.

به گفته آژانس مرزی اتحادیه اروپا، فرانتکس تعداد ورود های پناهندگان به اتحادیه اروپا از طریق تونس اخیراً به شدت افزایش یافته است. چند روز پیش، کشورهای عضو اتحادیه اروپا طرحی را برای اصلاح قانون پناهندگی اتحادیه اروپا راه اندازی کردند که از جمله بازگشت پناهجویان رد شده به کشور مبدأ یا به کشور ترانزیت طبقه بندی شده به عنوان “امن” مانند تونس را پیش بینی می کند.

حالا باید دید که آیا رئیس جمهور تونس که از سال ۲۰۲۱ در قدرت است، پیشنهادات اتحادیه اروپا را خواهد پذیرفت یا خیر. سعید در آستانه دیدار با فون در لاین گفته بود که با تبدیل شدن کشورش به “مرزبانان اتحادیه اروپا” مخالف است.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *