اخبار داغ

ارتش رژیم صهیونیستی با بحرانی به نام خودکشی نظامیانش مواجه است

به اعتقاد کارشناسان رژیم صهیونیستی فشارهای روانی بر ارتش رژیم صهیونیستی به ویژه عملیات مختلف مقاومت باعث شده است تا نظامیان صهیونیست به شدت دچار مشکل شده و شمار قابل توجهی از آنها به سوی خودکشی روی آورند. به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز  یک رسانه عربی به نقل از تحقیق انجام گرفته توسط مرکز […]

اشتراک گذاری
23 خرداد 1402
101 بازدید
کد مطلب : 156322

به اعتقاد کارشناسان رژیم صهیونیستی فشارهای روانی بر ارتش رژیم صهیونیستی به ویژه عملیات مختلف مقاومت باعث شده است تا نظامیان صهیونیست به شدت دچار مشکل شده و شمار قابل توجهی از آنها به سوی خودکشی روی آورند.

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز  یک رسانه عربی به نقل از تحقیق انجام گرفته توسط مرکز پژوهش‌های کنست رژیم صهیونیستی خبر داد: خودکشی دومین علت مرگ و میر در میان گروه سنی زیر ۲۵ سال در ارتش رژیم صهیونیستی است.

به گفته تهیه کنندگان این تحقیق، افزایش مشکلات روانی در میان نظامیان اسرائیل علت اصلی خودکشی آنها است که از مهم‌‌ترین دلایل آن فشارهای روحی، اجتماعی و به ویژه شرایط امنیتی و حضور مستمر در شرایط جنگی اعلام شده است.

در بخش دیگری از این تحقیق آمده است، بسیاری از موارد خودکشی در ارتش به عنوان مشکلات روانپریشی دسته بندی نشده است، زیرا اکثر نظامیانی که دست به خود کشی زده‌اند مدت‌های مدیدی از نگرانی نسبت به آینده رنج می‌بردند و مدتی را در شرایط ناامیدی مزمن به سر برده و احساس بیگانگی با ساختار نظامی و حتی ساختار سیاسی که آنها را وادار به خدمت نظامی کرده، پیدا کرده بودند.

کنست در ادامه گزارش نتایج تحقیق خود آورده است: بین سال‌های ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۵ که (رژیم صهیونیستی) شاهد چهار جنگ، یکی با لبنان (۲۰۰۶) و ۳ تجاوز به نوار غزه (۲۰۰۸ – ۲۰۱۲ – ۲۰۱۴) بود و باعث شد تا ارتش رژیم صهیونیستی نیروی زمینی خود را برای یورش به نوار غزه به کار گیرد، یک چهارم از کشته‌های ارتش اسرائیل در این دوره بر اثر خودکشی به ثبت رسیدند.

با نگاهی به جزئیات این آمار شاهد آن هستیم که ۲۱ نظامی صهیونیست در سال ۲۰۱۱ دست به خود کشی زدند، ۱۴ نظامی در سال ۲۰۱۲ و ۶ نظامی هم در سال ۲۰۱۳ دست به این کار زدند، در حالی که شمار نظامیانی که بین سال‌های ۲۰۱۴ تا ۲۰۲۱ دست به خودکشی زدند به ۱۰۰ نظامی رسید که اکثر آنها هم در زمان حضور در یگان‌های خود و در زمان انجام خدمت روتین این کار را انجام دادند.

در این بین براساس آمار ارتش رژیم صهیونیستی: میانگین درخواست نظامیانی که به دلایل شرایط روحی و روانی بین سال‌های خواهان معافیت از خدمت نظامی شدند هم از ۴.۵ درصد در سال ۲۰۱۵ به ۸.۵ درصد در سال ۲۰۲۰ رسید.

به اعتراف شبکه ۱۱ تلویزیون رژیم صهیونیستی، ارتش تنها بخشی از موارد خودکشی‌ها را اعلام کرده و بقیه موارد را به عنوان حوادث در حین تمرین یا تصادف جاده‌ای ثبت و در اختیار رسانه‌ها قرار می‌دهد.

به اعتراف گزارش مرکز پژوهش‌های کنست رژیم صهیونیستی، خودکشی صرفا مختص ساختار نظامی رژیم صهیونیستی نیست، بلکه کل جامعه صهیونیست نیز با آن دست به گریبان است، به نحوی که سالانه ۵۰۰ مورد خودکشی در اسرائیل به ثبت می‌رسد که به معنای ثبت یک خودکشی در هر ۲۲ ساعت است و در این میان دست کم یک پنجم از این تعداد مربوط به گروه سنی ۱۵ تا ۲۴ می‌باشد.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *