اخبار داغ

کشت ۵۵۰۰ هکتار گندم در مزارع آیشی واحدهای نیشکر

به گزارش تجهیز نیوز به نقل از پایگاه خبری رهرونیوز و روابط عمومی شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی، عبدعلی ناصری مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی اظهار کرد: پنج هزار و ۵۰۰ هکتار گندم و بیش از ۵۷۵ هکتار جو، در مزارع آیشی واحدهای نیشکری کشت شده که پیش‌بینی می‌شود با توجه به […]

اشتراک گذاری
24 اردیبهشت 1402
112 بازدید
کد مطلب : 154691

به گزارش تجهیز نیوز به نقل از پایگاه خبری رهرونیوز و روابط عمومی شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی، عبدعلی ناصری مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی اظهار کرد: پنج هزار و ۵۰۰ هکتار گندم و بیش از ۵۷۵ هکتار جو، در مزارع آیشی واحدهای نیشکری کشت شده که پیش‌بینی می‌شود با توجه به راندمان مطلوب، رکورد برداشت شکسته شود.

وی افزود: مزین شدن امسال به «رشد تولید»، همت نیشکری‌ها را برای تحقق این شعار، دوچندان کرده و در سایه کشت‌های غیرنیشکری، هم اشتغال محلی رونق گرفته و هم، قدم‌ها در مسیر خودکفایی، شدت یافته است.

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی در ادامه به سایر کشت‌های غیرنیشکری نیز اشاره کرد و گفت: در کنار کشت گندم و جو، کشت چغندر قند، آفتابگردان و کلزا نیز در واحدهای هشت گانه انجام شده است.

وی کشت این محصولات را حرکتی هدفمند و برنامه‌ریزی شده در راستای سیاست وزارت کشاورزی عنوان کرد که در نهایت از یک سو به تامین امنیت غذایی کشور و از سوی دیگر به تناوب زراعی کمک زیادی می‌کند.

ناصری عنوان کرد: در زراعت‌های غیرنیشکری، بقایای گیاهی سوزانده نمی‌شود و کارشناسان با علم بر مفید بودن آن برای بهبود خواص فیزیکی و شیمیایی خاک و نیز کاهش اثرات زیست‌محیطی، آنها را با ادوات مناسب کشاورزی با خاک مخلوط می‌کنند.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *