اخبار داغ

چاپ کتاب”روش های تدریس در مدارس ابتدایی” به قلم”رقیه حیدری آرباطان” ویراستار”سید فخرالدین طاهرزاده موسویان”

به گزارش تجهیز نیوز، برشی از کتاب روش های تدریس در مدارس ابتدایی به قلم خانم رقیه حیدری آرباطان تقدیم نگاه سبزتان می گردد. روش های نوین تدریس روش های تدریس، تنها فعالیت معلم در کلاس درس نیست بلکه فعالیتی دو جانبه از طرف معلم و دانش آموزان میباشد که در جریان آن ، بین دانش آموزان با […]

اشتراک گذاری
21 فروردین 1402
150 بازدید
کد مطلب : 154095

به گزارش تجهیز نیوز، برشی از کتاب روش های تدریس در مدارس ابتدایی به قلم خانم رقیه حیدری آرباطان تقدیم نگاه سبزتان می گردد.

روش های نوین تدریس

روش های تدریس، تنها فعالیت معلم در کلاس درس نیست بلکه فعالیتی دو جانبه از طرف معلم و دانش آموزان میباشد که در جریان آن ، بین دانش آموزان با یکدیگر و معلم تعامل وجود دارد. روش تدریس را میتوان به دو گروه عمده تقسیم کرد: روش های تدریس فعال و روشهای تدریس غیر فعال (سنتی).

ضرورت روش تدریس نوین

با توجه به پیشرفت علم و تکنولوژی روشهای تدریس قدیمی دیگر کارامد نیستند. همانطور که گفتیم در حال حاضر نظام آموزشی وظیفهی ایجاد تغییرات مطلوب در اندیشه ها، شناخت ها و رفتار انسان را بر عهده دارد. در روشهای تدریس قدیم معلم بیشتر نقش ناظم را به عهده داشت و دانشآموزان نقشی در فرایند تدریس نداشتند. اما در روش تدریس نوین آموزگاران به عنوان راهنما، ناظر و سازماندهنده باید شناخت کافی از نظریه های یادگیری و الگوهای تدریس داشته باشند.

نگرش های آموزشی عصر حاضر

جدای از مبحث اثربخشی روشهای تدریس در میزان فعالیتهای یادگیری و در و فهم دانش آموزان، لازم است به اهمیت و ضرورت نگرش های جدید آموزشی نگاهی بیندازیم. امروزه، به سبب نفوذ علوم و تکنولوژی در زندگی روزمره، و نیاز جوامع به مشاغل و حرفه های جدید و پیشرفت علوم تربیتی و روانشناسی یادگیری، در عمل شیوه های تدریس، اهداف و چشم اندازهای آموزشی و تربیتی تغییر کردهاند و نگرشهای آموزشی نو شده اند.

نوبت چاپاول
جهت پاسخگویی به سؤالات و تهیه کتاب مربوطه می توانید از طریق گزینه خرید محصول و پل ارتباطی انتشارات عطران اقدام نمایید:

دفتر مرکزی انتشارات عطران:     ۶۶۱۹۱۰۰۰ -۰۲۱
شماره تلگرام پشتیبانی (۲۴ ساعته): ۰۹۱۰۸۱۷۲۸۹۶

سایت انتشارات: WWW.ATRANBOOK.IR

این مطلب بدون برچسب می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *