اخبار داغ

برگزاری جشن ۴ هزار نفری دختران روزه اولی در حرم شاهچراغ(ع)

مراسم جشن بزرگ ۴ هزار نفری دانش‌آموزان دختر ۹ ساله شیراز و مادرانشان همزمان با نماز مغرب و عشاء در شبستان امام جواد(ع) حرم مطهر حضرت احمدبن موسی شاهچراغ(ع) برگزار شد. به گزارش تجهیز نیوز از شیراز، مراسم جشن بزرگ ۴ هزار نفری دانش آموزان دختر ۹ ساله شیراز و مادرانشان همزمان با نماز مغرب و عشاء در […]

اشتراک گذاری
19 فروردین 1402
116 بازدید
کد مطلب : 157037

مراسم جشن بزرگ ۴ هزار نفری دانش‌آموزان دختر ۹ ساله شیراز و مادرانشان همزمان با نماز مغرب و عشاء در شبستان امام جواد(ع) حرم مطهر حضرت احمدبن موسی شاهچراغ(ع) برگزار شد.

به گزارش تجهیز نیوز از شیراز، مراسم جشن بزرگ ۴ هزار نفری دانش آموزان دختر ۹ ساله شیراز و مادرانشان همزمان با نماز مغرب و عشاء در شبستان امام جواد(ع) حرم مطهر حضرت احمدبن موسی شاهچراغ(ع) برگزار شد. در این مراسم سرودهای «اینجا ایرانه»، «روزه اولی‌ها» و «سلام فرمانده» همخوانی شد.

فرشته‌های زمینی امروز با شور و شوق فراوان و با چادر نمازشان، به این حرم مطهر دعوت شده بودند و با قرائت عهدنامه درباره اهمیت حجاب و نماز با معبود خود عهد بستند.

محمد خلیل عسکری، مدیرکل آموزش و پرورش استان فارس نیز در این مراسم، اظهار داشت: مراسم جشن روزه اولی‌ها ویژه دانش‌آموزان پایه سوم دبستان در سراسر استان برگزار شد، این مراسم به دلیل قداست و جایگاه خاص دختران و حرمتی که دختران در بین خانواده‌ها دارند تدارک دیده شد.

وی با بیان اینکه در دین مبین اسلام بر تکریم دختران تأکید شده است، گفت: دانش‌آموزانی که در این مراسم شرکت کرده‌اند اخیرا برنامه جشن عبادت داشتند و می‌توان گفت این مراسم پیوست جشن عبادت است. امیدواریم این جشن به عنوان خاطره‌ای بسیار زیبا و به یاد ماندنی از رفتن به سمت روزه‌داری در ذهن دانش‌آموزان‌ حک شده باشد.

عسکری اضافه کرد: مدیران و آموزگاران پایه سوم تمام تلاش خود را به کار گرفتند تا این مراسم به نحو احسن برگزار شود. این مراسم که در سومین حرم اهل بیت (ع) با محوریت احمدبن موسی (ع) برگزار شد یک کار مشترک بود. امام جمعه شیراز محوریت این کار را به عهده داشتند و تولیت حرم شاهچراغ (ع)، سپاه فجر، نواحی چهارگانه و شهرداری شیراز همکاری خوبی برای برگزاری این رویداد داشتند.

وی با بیان اینکه امروز حماسه‌ای ماندگار با حضور مادران و دختران روزه‌اولی در رقم خورد، افزود: یکی از پیام‌های این مراسم این است که وقتی دستگاه‌های اجرایی در کنار آموزش و پرورش قرار می‌گیرند، کار تربیت به خوبی و به زیبایی اتفاق می‌افتد.

عسکری با اعتقاد به اینکه تاثیری که تربیت رسمی در ذهن دانش‌آموزان‌ دارد به مراتب بیشتر از تربیت رسمی است، گفت: این رویداد را یک اردوی مهارت محور می‌دانیم که می‌تواند در فضای بیرون از مدرسه کار آموزشی و تربیتی را برای دانش‌آموزان انجام دهد.

وی بر ضرورت تلاش برای استحکام نهاد خانواده تأکید کرد و گفت: یکی از ویژگی‌های برجسته این مراسم حضور دختران در کنار مادرشان است که این اتفاق خوب باعث پیوند عمیق بین مادر و دختر می‌شود. پیوندی که نبود آن در بسیاری از خانواده‌ها به عنوان یکی از خلأ‌های موجود است.

عسکری با بیان اینکه حدود هشت هزار نفر از دختران و مادران در این مراسم حضور داشتند، گفت: امروز با توجه به محدودیت فضا حدود چهار هزار دانش‌آموزان‌ با مادرانشان که در مجموع هشت هزار نفر می‌شوند در این مراسم شرکت کردند؛ در این رویداد برنامه‌های متنوع و شاد اجرا شد؛ زیارت حرم شاهچراغ (ع)، زیارت شهدای دانش‌آموز، شرکت در برنامه‌های جنبی، نماز جماعت و افطار از مهمترین برنامه‌ها در این رویداد بود.

مدیرکل آموزش و پرورش اظهار کرد: برای دانش‌آموزان پسر هم هماهنگی‌های لازم انجام شده تا مدیران مدارس در سطح استان برنامه افطاری را برگزار کنند. همچنین جشن بزرگ دختران شیرازی به مناسبت روز دختر در همین مکان برگزار خواهد شد.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *