اخبار داغ

نمایشگاه گروهی پوستر از آثار دانشجویان آموزشکده فنی حرفه‌ای دختران میبد دایر شد

تجهیز نیوز به نقل از بام میبد، این نمایشگاه شامل ۲۱ پوستر برگزیده با موضوع‌های مفهومی و تبلیغاتی متعلق به ۲۱ دانشجو است ،  پوسترها از میان هفت اثر ارایه توسط هر دانشجو برای به نمایش گذاشتن در نمایشگاه انتخاب شده‌است. دانشجویان از اینکه آثار آنها در یکی از فضاهای فرهنگی سطح شهر به نمایش […]

اشتراک گذاری
03 اسفند 1401
99 بازدید
کد مطلب : 153124

تجهیز نیوز به نقل از بام میبد، این نمایشگاه شامل ۲۱ پوستر برگزیده با موضوع‌های مفهومی و تبلیغاتی متعلق به ۲۱ دانشجو است ،  پوسترها از میان هفت اثر ارایه توسط هر دانشجو برای به نمایش گذاشتن در نمایشگاه انتخاب شده‌است.

دانشجویان از اینکه آثار آنها در یکی از فضاهای فرهنگی سطح شهر به نمایش گذاشته است ابراز رضایت داشتند و آن را اقدامی مثبت در جهت بررسی بازخوردها و ارتقای آثار بیان کردند.

حدیثه صفری زاده در ارتباط با اثر مفهومی که در نمایشگاه ارایه داده است گفت: پوستری با استفاده از عکاسی طراحی کردم و با نشان دادن هدفونی که از وسط جدا کردم عبارت «لطفا سر و صدا را کم کنید» نوشتم که منظور از سر و صدا ، آلودگی های صوتی و سر و صداهایی که موجب اذیت شدن مردم می شود، است.

وی برگزاری نمایشگاه را خوب توصیف کرد که البته برگزاری آن برای بازدید از سوی مردم و گرفتن بازخورد نیاز به اطلاع رسانی و انجام تبلیغات به صورت نصب بنر در سطح شهر و انتشار بنر تبلیغی نمایشگاه در گروههای مجازی شهر دارد.

مرضیه استادباشی دانشجوی دیگری که پوستر مفهومی با موضوع معلولیت اثر اوست نیز گفت: برگزاری نمایشگاه در سطح شهر برای نشان دادن آثار دانشجویان که برای ارایه آنها بسیار زحمت کشیده‌اند و علاقمند هستند آثارشان دیده شود و مورد ارزیابی قرار گیرد ، اقدام بسیار خوبی است.

وی در ارتباط با اثرش گفت: در این اثر  با نشان دادن یک هنذفری به شکل گوش و قلب ، عبارت «اگر نمی توانی پرواز کنی به موسیقی گوش بسپار…» را نوشتم و هدف از آن این است معلولیت محدویت نیست ، اگر کسی معلولیتی دارد نباید آن معلولیت باعث شود که خود را محدود کند.

کارشناس ارشد ارتباط تصویری و مدرس دانشگاه رشته گرافیک نیز گفت: برگزاری این نمایشگاه فرصتی برای آشنا شدن هنرمندان و علاقمندان به رشته گرافیک با طرحهای روز ارایه شده از سوی هنرمندان مطرح دانشگاه است.

زینت دهقانی فیروزابادی اظهار کرد: نمایشگاه‌های گرافیک همیشه با توجه به ایده‌های به تصویر کشیده شده در کنارفرم‌ها و نوشته‌ها جذابیت‌های خاصی را دارند و حضور در این فضاها خوشایند است.

وی تصریح کرد: جوانان خلاق و طراح سعی کرده‌اند ایده‌های خود در این پوسترهای خلاقانه را نشان دهند ، نمایشگاه دایر شده نمایشگاهی هر چند کوچک ولی با ایده های بزرگ است.

کارشناس ارشد ارتباط تصویری یکی از بخشهای مهم گرافیک را نشان دادن و اجرای ایده مناسب و انتقال صحیح پیام با استفاده از انواع تکنیکهای عکاسی و تصویرسازی دیجیتال به صورت‌های برداری و وکتوری و یا تصویرسازی دستی و یا تلفیقی از این تکنیک‌ها بیان کرد.

همچنین سعید آقایی میبدی کارشناس ارشد گرافیک که برای بازدید از نمایشگاه در فرهنگسرا حضور داشت نیز اظهار کرد: هدف اصلی از برگزاری نمایشگاه دیده شدن آثار و در کنار آن انتقال مفاهیم و نوعی فرهنگ‌سازی و همچنین ایجاد انگیزه و تشویق برای هنرمندان دیگر جهت ارایه و به نمایش گذاشتن آثار خودشان در معرض دید عموم است.

وی با بیان اینکه  گاهی آثار هنری در بازار فروش فرصت نمود کمتری دارند ولی در نمایشگاه آثار دیده می شوند و مورد استقبال قرار می‌گیرند ، مورد توجه قرار دادن فضای نمایشگاه از نظر نورپردازی و داشتن تجهیزات مناسب و اندازه و کیفیت آثار و برگزاری نمایشگاه در زمان مناسب را از ویژگیهای برگزاری نمایشگاه آثار هنری به صورت مطلوب عنوان کرد.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *