اخبار داغ

برگزاری همایش خیابانی «نقش پنهان ماه» توسط حوزه هنری خوزستان

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز و به نقل از هوژخبر، “آرش ساربان” با اشاره به برگزاری همایش خیابانی «نقش پنهان ماه» اظهار کرد: واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری خوزستان، همایش تئاتر خیابانی «نقش پنهان ماه» را همزمان با سالگرد شهادت سردار قاسم سلیمانی در خوزستان برگزار کرد. مسئول واحد نمایش حوزه هنری خوزستان افزود: […]

اشتراک گذاری
15 دی 1400
150 بازدید
کد مطلب : 140793

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز و به نقل از هوژخبر، “آرش ساربان” با اشاره به برگزاری همایش خیابانی «نقش پنهان ماه» اظهار کرد: واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری خوزستان، همایش تئاتر خیابانی «نقش پنهان ماه» را همزمان با سالگرد شهادت سردار قاسم سلیمانی در خوزستان برگزار کرد.

مسئول واحد نمایش حوزه هنری خوزستان افزود: هدف از برگزاری این همایش زنده نگاه داشتن یاد و خاطره و نشان دادن همدلی، و همبستگی تفکر هنرمندان هنرهای نمایشی استان خوزستان با اهداف والای این شهید برجسته اسلام است.

وی اضافه کرد: در این همایش سعی شده آثاری انتخاب شود که نه تنها با زندگینامه شهید عالیقدر حاج قاسم سلیمانی ارتباط داشته باشند ، بلکه با اهداف والای ایشان که همواره پیروی خالصانه از ولایت و انجام دادن صحیح وظایف مسلمان در عصر غیبت است پرداخته شده است .این سردار رشید اسلام و به واسطه این پیروی از امام عصر خود هم به لحاظ فکری و هم کاری بسیار مشهور بود و اتفاقاتی را که ایشان در طول سال‌های خدمت خود چه در دوران دفاع مقدس و چه دفاع از حرم و حتی کمکهای مردمی که در سراسر جهان انجام داد ما را بر این واداشت تا غز این دریچه به این شهید بزرگوار با زبان هنر نگاه کنیم.

ساربان با بیان اینکه این همایش طی ۲ روز (۱۳ و ۱۴ دی) در هشت نقطه شهر اهواز و ماهشهر اجرا شد تصریح کرد: امیدواریم این همایش نقش پنهان ماه که هرساله با شیوه متفاوت ارائه میشود ، ادای دین کوچکی به تمام رشادت‌ها و دلاوری‌های این بزرگمرد تاریخ ایران باشد که مظلومانه و در عین آزادی به درجه رفیع شهادت رسید.

وی ابراز امیدواری کرد: توانسته باشیم در این مدت گوشه‌ای از سیل عظیم اقداماتی که این شهید بزرگوار انجام دادند توسط آثارمان در معرض دید مردم عاشق سردار دل‌ها داشته باشیم.

مسئول واحد نمایش حوزه هنری خوزستان یاد آور شد: «ده ثانیه» به نویسندگی و کارگردانی حسین گلچین‌زاده، «منتظریم» به نویسندگی حسین گلچین‌زاده و کارگردانی مرتضی کاکا، «آخرین قرار» به نویسندگی بهمن تقی‌پور و کارگردانی مجید اقبالی و «عقیق دنباله‌دار» به نویسندگی و کارگردانی حسین کارگر از جمله آثار اجرا شده در این همایش است.


کد خبر: ۱۴۰۰۶۷۴۱۰۱۵۰۰۴۲

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *