اخبار داغ

فراوری تهیه ژل های سخت پلاریزاسیون کاربردی در دستگاه Magnetic Telluric

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز و به نقل از پان (پایگاه خبری آنزان آنلاین)، یکی از پژوهشگران و فناوران شرکت ملی حفاری ایران موفق به فراوری تهیه ژل های سخت پلاریزاسیون کاربردی در الکترودهای نان پلاریزاسیون دستگاه Magnetic Telluric شد. مهندس امید علی ممبینی گوداژدر معاون مدیریت سیالات و فناور برتر سال ۱۴۰۰ شرکت […]

اشتراک گذاری
07 دی 1400
75 بازدید
کد مطلب : 140395

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز و به نقل از پان (پایگاه خبری آنزان آنلاین)، یکی از پژوهشگران و فناوران شرکت ملی حفاری ایران موفق به فراوری تهیه ژل های سخت پلاریزاسیون کاربردی در الکترودهای نان پلاریزاسیون دستگاه Magnetic Telluric شد.

مهندس امید علی ممبینی گوداژدر معاون مدیریت سیالات و فناور برتر سال ۱۴۰۰ شرکت در این باره توضیح داد: MT در علوم زمین شناسی، ژئو الکترویک، نمودارگیری از لایه های، کشف معادن عمیق از جمله آب های سطحی، ژرف و ژئو ترمال و مخازن هیدروکربوری مورد استفاده قرار می گیرد.

وی با بیان اینکه مهمترین دستاوردهای اخیر ساخت ژل سخت پلاریزاسیون ، بررسی آلودگی محیط زیست ناشی از سوختن مواد آلی می باشد، گفت: تاکنون ۱۲ مقاله علمی پژوهشی، کاربردی و مطالعات موردی در همایش های مختلف ارائه و به چاپ رسانده است که آخرین آن بررسی تخصصی مشکلات حفاری در میدان نفتی آزادگان جنوبی بود که مراحل پذیرش و چاپ آن در یکی از مجلات مرتبط با نفت و حفاری انجام گرفت.

ممبینی که براساس دستورالعمل وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری و انتخاب فناوران و پژوهشگران سال ۱۴۰۰ با امتیاز بالا با ثبت سه اختراع و فناوری نوین سطح ۳ و۲، گواهینامه فدراسیون بین المللی اختراعات جمهوری اسلامی ایران را کسب کرد، ۴ مقاله علمی کاربردی در ارتباط با اختراعات و دو طرح فنی و تغییر کاربری، پژوهشگر برتر استان خوزستان در سال ۱۳۹۶، مهندس سرآمد صنعت و فناوری کشور در سال ۱۳۹۷ را در کارنامه فعالیت های پژوهش و فناوری خود دارد.

وی با اشاره به فراوری ماده ارگانیک کنترل هرز روی سیالات حفاری LCM و ثبت اختراع آن، افزود: این ماده از درخت تهیه شده و نمونه آزمایشی اولیه و مقاله پژوهشی آن به مدیریت پژوهش، فناوری و مهندسی ساخت شرکت ارائه شد.

این پژوهشگر و مخترع به ساخت و تجاری سازی دستگاه دیجیتال آنالیز خواص سیالات حفاری و مایعات شیمیایی اشاره و اظهار کرد: ۱تاکنون دو کتاب فنی و تخصصی منتشر که مورد استفاده دانش پژوهان و کارآموزان می باشد.

ممبینی با بیان اینکه رشد و تعالی هر سازمان در اهمیت دادن به علم، دانش، پژوهش و فناوری، توجه به نیروی انسانی پویا، خلاق، و متعهد است، گفت: نخبگان صنعتی باید حفظ شوند و کسانی باید مدیر کار باشند که چرایی کار را می دانند.

معاون مدیریت سیالات شرکت ملی حفاری ایران ضمن قدردانی از مدیریت ارشد شرکت افزود: دانش، پژوهش و فناوری کلید اقتصاد دانش بنیان، توسعه و پشتیبان تولید و اقتصاد دانش بنیان کلید تخقق حماسه اقتصادی است و در این زمینه مدیریت استفاده از ظرفیت ها و مهندسی ارزش ها، کاربست بهینه از تجهیزات و تغییرات کاربری با استفاده از تخصص نیروهای فنی و مستعد در جامعه و سازمان حائز اهمیت می باشد.

گفتنی است به پاس احترام به دانش، پژوهش و فناوری، مدیرعامل شرکت ملی حفاری در هفته پژوهش و فناوری که مقارن با ایام سالروز تاسیس این شرکت شد به طور اختصاصی از پژوهشگر و فناور برتر سال ۱۴۰۰ شرکت تقدیر به عمل آورد.


کد خبر: ۱۴۰۰۶۷۴۱۰۰۷۰۱۶۲

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *