اخبار داغ

دیدار رئیسی با رئیس جمهور ازبکستان

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، سید ابراهیم رئیسی در جریان سفر به تاجیکستان در دیدار شوکت میرزایف رئیس جمهور ازبکستان گفت: سطح روابط اقتصادی دوکشور باید متناسب با روابط سیاسی ارتقا یابد. تحریم ها مانع پیشرفت ایران نشدند، اما تلاش می کنیم برطرف شوند. ایران از تشکیل دولتی فراگیر با مشارکت همه گروه‌ها و […]

اشتراک گذاری
25 شهریور 1400
97 بازدید
کد مطلب : 133223

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، سید ابراهیم رئیسی در جریان سفر به تاجیکستان در دیدار شوکت میرزایف رئیس جمهور ازبکستان گفت:

سطح روابط اقتصادی دوکشور باید متناسب با روابط سیاسی ارتقا یابد.

تحریم ها مانع پیشرفت ایران نشدند، اما تلاش می کنیم برطرف شوند.

ایران از تشکیل دولتی فراگیر با مشارکت همه گروه‌ها و اقوام در افغانستان حمایت می کند.

سطح فعلی روابط اقتصادی تهران و تاشکند هم سطح روابط سیاسی دو کشور نیست و جمهوری اسلامی علاقمند است روابط اقتصادی با ازبکستان را در چارچوب گسترش مناسبات با همسایگان بیش از پیش گسترش دهد.

فعال شدن کمیسیون مشترک همکاری ها و مشارکت فعالان بخش خصوصی می تواند نقش موثری درگسترش روابط و تعاملات اقتصادی دو کشور ایفا کند.

جمهوری اسلامی ایران از تشکیل دولتی فراگیر و با مشارکت همه گروه ها و اقوام در افغانستان که به استقرار صلح و ثبات در این کشور منتج شود، حمایت می کند.

شوکت میرزایف رئیس جمهور ازبکستان نیز اظهار داشت:

سوابق تمدنی و تاریخی مشترک دو کشور می تواند نقش مهمی در تسهیل گسترش روابط اقتصادی و فرهنگی فیمابین و ارتقای سطح همکاری های فعالان اقتصادی بخش خصوصی ایران و ازبکستان داشته باشد.

ازبکستان به دنبال یک نقشه راه عملیاتی برای گسترش روابط اقتصادی با ایران به ویژه در عرصه حمل و نقل و هر چه فعال تر کردن کریدور ارتباطی شمال-جنوب با محوریت بندر چابهار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *