اخبار داغ

بهشت گمشده

به گزارش پایگاه خبری تجهیزنیوز، بهشت گم شده نام منطقه ای خوش آب و هوا و سرسبز در شهرستان مرودشت و کامفیروز است. نام اصلی این مکان «تنگ بستانک» بوده است که اکنون به بهشت گم شده مشهور شده است. تنگ بستانک یا همان بهشت گمشده دره زیبایی است که جهت امتداد آن شرقی غربی […]

اشتراک گذاری
18 شهریور 1400
63 بازدید
کد مطلب : 129059

به گزارش پایگاه خبری تجهیزنیوز، بهشت گم شده نام منطقه ای خوش آب و هوا و سرسبز در شهرستان مرودشت و کامفیروز است. نام اصلی این مکان «تنگ بستانک» بوده است که اکنون به بهشت گم شده مشهور شده است. تنگ بستانک یا همان بهشت گمشده دره زیبایی است که جهت امتداد آن شرقی غربی است و صخره‌های عمودی و مرتفع دو طرف آن را دربرگرفته است.

این منطقه دیدنی که زیبایی انبوه درختان و پرآبی رودخانه هایش چشم هر بیننده ای را می نوازد و مهمانان را به تحسین و تکریم آفرینشگر هستی وامی دارد از جمله مناطق حفاظت شده استان فارس است.و یکی از ویژگی‌ های این پدیده طبیعی بستر سنگی کف دره است که رویشگاه درختان چنار، گردو و گیاهان سایه پسند است. این درختان درفضای کم نور تنگ بستانک برای دسترسی به نور، در رقابت هستند و قامت بلند و تاج پوشش به هم پیوسته‌ ای دارند. زیست بوم آبی دریاچه پشت سد درودزن، مهمترین زیستگاه آبی بخش کامفیروز است که زیستگاه جانبی منطقه حفاظت شده تنگ بستانک می‌ باشد. این دریاچه آب شیرین، زیستگاه دو گونه از ماهیان بومی و سه‌ گونه از کپور پرورشی است و از مکان‌ های حائز اهمیت برای زمستان گذرانی پرندگان مهاجر می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *