اخبار داغ

شیائومی رسما پا در عرصه تولید خودروی برقی گذاشت

ایسنا/ غول تلفن هوشمند چینی شیائومی کسب و کار خودروی برقی خود را رسما ثبت و اعلام کرد این واحد وارد فاز توسعه گسترده شده است.  این شرکت با نام Xiaomi EV, Inc و با سرمایه ۱۰ میلیارد یوان (۱.۵۵ میلیارد دلار) تشکیل شده است. شیائومی که در پکن مستقر است، در مارس برنامه هایش […]

اشتراک گذاری
11 شهریور 1400
115 بازدید
کد مطلب : 121581

ایسنا/ غول تلفن هوشمند چینی شیائومی کسب و کار خودروی برقی خود را رسما ثبت و اعلام کرد این واحد وارد فاز توسعه گسترده شده است. 

این شرکت با نام Xiaomi EV, Inc و با سرمایه ۱۰ میلیارد یوان (۱.۵۵ میلیارد دلار) تشکیل شده است.

شیائومی که در پکن مستقر است، در مارس برنامه هایش برای راه اندازی یک کسب و کار خودروی برقی را اعلام کرد و از سرمایه گذاری ۱۰ میلیارد دلاری در یک دهه آینده خبر داده بود.

شرکت Xiaomi EV اکنون ۳۰۰ کارمند دارد و توسط لی جون، موسس و مدیرعامل گروه ریاست می شود.

شیائومی اعلام کرد تیم خودروی برقی این شرکت تحقیقات گسترده ای در پنج ماه گذشته انجام داده و از شرکای صنعت بازدید کرده و با تعریف محصول خودروی برقی و تشکیل تیم پیش می‌رود.  

شیائومی اوایل ماه جاری اعلام کرد شرکت رانندگی اتوماتیک “دیپ موشن” را به ارزش حدود ۷۷.۳۷ میلیون دلار خریداری کرده تا توان رقابت فناوری کسب و کار خودروی برقی خود را تقویت کند.  

شیائومی که برای تلفنهای هوشمند و محصولات سخت افزاری متصل به اینترنت دیگر شناخته شده است، با تاسیس رسمی شرکت خودروسازی برقی وارد فضای پرازدحامی می شود که استارتاپهایی مانند نیو، Xpeng، تسلا و  BYD در آن حضور دارند.

ارزش سهام شیائومی در پی انتشار این خبر در معاملات بعدازظهر بازار هنگ کنگ ۱.۴ درصد صعود کرد و عملکرد مطلوبتری از شاخص هانگ سنگ پیدا کرد.

*تصویر خبر تزئینی است

این مطلب بدون برچسب می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *