اخبار داغ

آغاز به کار نخستین پروژه فرصت مطالعاتی اساتید دانشگاه ها در شرکت ملی حفاری ایران

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز و به نقل از پایگاه خبری آنزان آنلاین، مدیر پژوهش، فناوری و مهندسی ساخت شرکت ملی حفاری ایران از آغاز به کار نخستین پروژه فرصت مطالعاتی اساتید هیئت علمی دانشگاه ‌های کشور در این شرکت خبر داد. مهدی عرشیان گفت: این پروژه تحت عنوان ایجاد روش و راهکار مناسب […]

اشتراک گذاری
07 شهریور 1400
86 بازدید
کد مطلب : 116838

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز و به نقل از پایگاه خبری آنزان آنلاین، مدیر پژوهش، فناوری و مهندسی ساخت شرکت ملی حفاری ایران از آغاز به کار نخستین پروژه فرصت مطالعاتی اساتید هیئت علمی دانشگاه ‌های کشور در این شرکت خبر داد.

مهدی عرشیان گفت:

این پروژه تحت عنوان ایجاد روش و راهکار مناسب در خصوص کاهش یون ها و نمک های محلول در پساب حفاری به منظور بازگشت دوباره به چرخه استفاده در عملیات حفاری و کاهش ورود پساب مضر به محیط زیست اجرا می شود.

وی افزود: فرصت مطالعاتی اعضای هیئت علمی دانشگاه ها و موسسات پژوهشی در وزارت نفت پیرو انعقاد موافقتنامه بین این شرکت، وزارت نفت و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با هدف تقویت ارتباط میان صنعت و دانشگاه و برطرف نمودن چالش‌ های عملیاتی ابلاغ گردیده است.

عرشیان در زمینه اهداف تعریف این پروژه توضیح داد:

با توجه به اهمیت مصرف بهینه آب که از اولویت‌ های حال حاضر استان خوزستان به شمار می‌رود و در راستای مسئولیت های اجتماعی شرکت، این طرح تعریف و هدف آن کاهش مصرف آب با بازگشت دوباره آن به چرخه عملیات حفاری از طریق کاهش نمک ها و نمک های محلول در پساب حفاری می باشد.

مدیر پژوهش، فناوری و مهندسی ساخت شرکت ملی حفاری ایران اظهار کرد:

این پروژه با همکاری مدیریت امور مهندسی تعریف و پس از انجام مراحل فراخوان و داوری در کارگروه‌ های تخصصی و اخذ مصوبات لازم پیشنهاد دانشگاه آزاد اسلامی واحد ماهشهر مورد تایید قرار گرفت.

وی مدت زمان پیش بینی انجام مطالعات این طرح را شش ماه عنوان و گفت:

در نهایت با استفاده از نتایج آن، راهکارها تعیین و برنامه ریزی جهت اجرای زنده اجرایی سازی آن صورت خواهد پذیرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *