اخبار داغ

گارد اروپا در مقابل حجاب!

جریمه فعالین حقوق زن فرانسه به دلیل لباس شنای پوشیده! چند فعال زن به دلیل به تن داشتن لباس شنای پوشیده طراحی شده برای زنان مسلمان موسوم به «بورکینی» در یکی از استخرهای شهر گرونوبلِ فرانسه جریمه شدند. بورکینی لباسی است که زنان مسلمان از آن برای شنا در دریا استفاده می‌کنند و به جز […]

اشتراک گذاری
03 مرداد 1400
149 بازدید
کد مطلب : 81271

جریمه فعالین حقوق زن فرانسه به دلیل لباس شنای پوشیده!

چند فعال زن به دلیل به تن داشتن لباس شنای پوشیده طراحی شده برای زنان مسلمان موسوم به «بورکینی» در یکی از استخرهای شهر گرونوبلِ فرانسه جریمه شدند. بورکینی لباسی است که زنان مسلمان از آن برای شنا در دریا استفاده می‌کنند و به جز صورت مابقی اعضای بدن را کاملا می‌پوشاند.

به گفته پلیس فرانسه، پنج زن روز چهارشنبه برای شنا و آب‌تنی با بورکینی وارد استخر شهر شدند اما مسئولان به دلیل پوشش غیرمعمولی که این افراد به تن داشتند دستور تخلیه همه افراد از استخر را صادر کردند.

پیشتر نیز، دادگاه عالی اتحادیه اروپا حکم کرد کارفرمایان می توانند در برخی موارد کارکنان زن مسلمان را از پوشیدن حجاب اسلامی منع کنند. رای این دادگاه بعد از شکایت ۲ زن مسلمان در آلمان که گفته بودند بدلیل حجاب از کار اخراج شده اند صادر شده.
شایسته عزیز، فعال مبارزه با نژادپرستی به روزنامه ایندیپندنت گفته رای دیوان دادگستری در چارچوب مسائل گسترده تر مربوط به نژاد پرستی و تبعیض های جنسیتی قرار میگیرد.

باید دید دلیل این گارد متعصبانه اروپا در برابر حجاب چیست!


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *