اخبار داغ

نکات لازم جهت افزایش عمر لاستیک خودرو

به گزارش پایگاه خبری تجهیزنیوز،یکی از مهم ترین اعضا در خودرو تایر یا لاستیک آن است که باید پیوسته ازنظر شکل و کیفیت مورد توجه قرار گیرد چرا که اگر مشکلی در این بخش بروز کند ، خسارت مالی سنگین و اتفاقات جبران ناپذیری را رقم خواهد زد. ترکیدن لاستیک های جلو خطرناک تر از […]

اشتراک گذاری
02 مرداد 1400
119 بازدید
کد مطلب : 79609

به گزارش پایگاه خبری تجهیزنیوز،یکی از مهم ترین اعضا در خودرو تایر یا لاستیک آن است که باید پیوسته ازنظر شکل و کیفیت مورد توجه قرار گیرد چرا که اگر مشکلی در این بخش بروز کند ، خسارت مالی سنگین و اتفاقات جبران ناپذیری را رقم خواهد زد.

ترکیدن لاستیک های جلو خطرناک تر از ترکیدن لاستیک های عقب است بنابراین همیشه باید سالم ترین لاستیک ها را در چرخ جلو استفاده کرد تا امکان ترکیدن کاهش یابد زیرا اگر لاستیک جلو آسیب ببیند ،در سرعت های بالا احتمال چپ شدن خودرو چند برابر می شود.

لاستیک های جلو، به هدایت قسمت جلویی خودرو می پردازند و بخش اعظم نیروی خودرو در سر پیچ ها را متحمل می شوند و بدین علت بیشتر در قسمت بیرونی آج خورده می شوند

لاستیک های عقب ، نیروهای رانش را تحمل می کنند و به همین دلیل است که از قسمت وسط آج آسیب می بینند.

نکات لازم جهت افزایش طول عمر لاستیک:

۱_زمانی که می خواهید لاستیک ها را تعویض کنید حتما اطمینان پیدا کنید که اندازه لاستیک ها با یکدیگر یکسان می باشند و به صورت همزمان جفت لاستیک های جلو خودرو و عقب را تعویض نمایید. پیشنهاد می شود که به تعمیرکارانی مراجعه کنید که مورد اطمینان و اعتماد هستند چون هر گونه اشکال و خطا در این قسمت ، میتوان موجب ایجاد خطرهای جدی برای رانندگان عزیز و سرنشین ها شود.

۲_بررسی کردن لاستیک ها و تنظیم فشار هوای لاستیک ها دارای اهمیت بسیار زیادی می باشد و هیچ وقت نباید نادیده گرفته شود. اگر می خواهید لاستیک ها را بررسی کنید در زمان سرد بودن تایرها یا اینکه پیش از حرکت خودرو اینکار را انجام بدهید. بارها در پست های دیگر نیز ذکر کرده ایم که برای این مورد اصلا نباید به چشم هایتان اعتماد کنید و از دستگاه های مخصوص استفاده نمایید.

۳_با توجه به دفترچه راهنمای خودرو یا برچسبی که کنار درب خودرو وجود دارد دقت کنید که خودروساز برای باد تایرها چه میزانی را پیشنهاد و تنظیم کرده و سپس از همان میزان استفاده کنید تا با هیچ مشکلی روبرو نشوید.

۴_یکی از بهترین روش های که کمک می کند تا شما بتوانید عمق شیارهای تایرها را اندازه گیری کنید استفاده از یک سکه می باشد که شما میتوانید با آن از مقدار سایش تایرهای خودروتان را به یک اندازه اگاهی پیدا کنید.

۵_در صورتی که میزان سایش آج لاستیک های خودروتان با هم ناهماهنگ می باشد باید به تعمیرکار مراجعه کرده و مشکل را برای آنها مطرح کرده تا بتوانند به بررسی مشکلات فنی مرتبط بپردازند و سپس آن را برطرف کنند. اگر که نیاز باشد بر روی محورها محل نصب تایرها را باید تغییر بدهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *