اخبار داغ

نابرابری جنسیتی در پاداش های ورزشی

به گزارش پایگاه خبری تجهیزنیوز، مهین فرهادی‌زاد،‌معاون وزیر ورزش جوانان و معاون توسعه ورزش بانوان در نشست هم‌اندیشی و هم‌افزایی نهادها و دستگاه‌های اجرایی برای توسعه ورزش اظهار داشت: اگر شرایط یکسانی بین بانوان و آقایان برای پرداخت پاداش‌ها در نظر گرفته شود، بانوان انگیزه قوی‌تری می‌یابند که در نهایت به پیشرفت ورزش می‌انجامد. وی […]

اشتراک گذاری
19 تیر 1400
148 بازدید
کد مطلب : 66884

به گزارش پایگاه خبری تجهیزنیوز، مهین فرهادی‌زاد،‌معاون وزیر ورزش جوانان و معاون توسعه ورزش بانوان در نشست هم‌اندیشی و هم‌افزایی نهادها و دستگاه‌های اجرایی برای توسعه ورزش اظهار داشت: اگر شرایط یکسانی بین بانوان و آقایان برای پرداخت پاداش‌ها در نظر گرفته شود، بانوان انگیزه قوی‌تری می‌یابند که در نهایت به پیشرفت ورزش می‌انجامد.

وی در توضیح برقراری عدالت جنسیتی تصریح کرد: منظور از عدالت جنسیتی آن نیست که همه اقدامات به صورت برابر انجام گیرد بلکه مقصود اصلی این است که اگر جایی نیاز به اعتبار، منابع و امکانات بیشتر است به افراد و گروه‌ها تعلق گیرد.

امکانات و منابع برای زنان و مردان متفاوت است که تسهیل تصاحب کرسی مدیریت برای بانوان در داخل و ایجاد برابری می‌تواند در این مسیر بسیار کمک کننده باشد.

او با بیان اینکه در برخی رشته‌ها به آموزش بیشتر و افزایش دانش بانوان نیاز است گفت: رسانه‌ها در توسعه ورزش بانوان بسیار موثر هستند و پوشش اخبار و فعالیت‌های بانوان از طریق رسانه‌های مختلف باید بیش از این صورت گیرد تا ورزش بانوان با سرعت بیشتر رشد یابد.

در حال حاضر یک میلیون و ۴٠٠ هزار زن و دختر به طور سازمان یافته ورزش می‌کنند و بیش از ١٢١ هزار مربی و ٨٢ هزار داور در سطوح مختلف در کشور وجود دارد و چند فدراسیون ورزشی از جمله پیوند اعضا، اسکیت، چوگان و ژیمیناستیک از بانوان در راس مدیریت بهره بردند.

معاون وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه بانوان کشورمان دارای ٨٨ کرسی در مجامع بین‌المللی هستند به سهمیه ‌های کسب شده بانوان برای المپیک اشاره کرد و گفت: سابقه حضور بانوان ایران با کسب سهمیه مربوط به دوره قبل المپیک است و ١٢ سال پیش برای نخستین بار بانوان کشورمان با کسب سهمیه به المپیک راه یافتند و پیش از آن با وایلد کارت توانستند در بزرگترین رویداد بین‌المللی حاضر شوند و در المپیک توکیو نیز ١١ سهمیه در المپیک به دست آوردند و در پارالمپیک ٨ خانم اعزام خواهند شد.

معاون توسعه ورزش بانوان بر انتخاب و انتصاب افراد بر اساس شایستگی به جای سهمیه‌بندی تاکید کرد و افزود: شایستگی معیار و ملاک بهتر و قابل قبول ‌تری نسبت به سهمیه‌بندی برای انتخاب افراد است و یکی از پیش‌ران‌های حکمرانی خوب، پویایی جنسیتی سازمان است.

معاون وزیر ورزش اظهار کرد: در ورزش‌های مختلف اگر مبانی دینی اجازه دهد باید تجهیز مربی و داور صورت گیرد، سهم متناسب در رسانه به ورزش بانوان تعلق گیرد و در شرایط مورد نیاز هزینه و اعتبارات تخصیص یابد و تسهیل حضور زنان و فرآیند انتخاب اعضا در مدیریت انجام شود که هم افزایی این موارد رشد و توسعه ورزش بانوان و در نهایت ورزش کشور را در پی خواهد داشت.

ورزش زنان در حوزه همگانی و قهرمانی فعالیت دارد و موضوع فرهنگ را تحت الشعاع قرار می‌دهد و کشورمان به دلیل باورهای دینی و مبانی تربیت بدنی متفاوت با همه دنیا است.

معاون توسعه ورزش بانوان صیانت از بانوان ورزشکار را فرآیندی آموزشی و بلند مدت عنوان و تصریح کرد: ورزش بانوان پیش از انقلاب در بسیاری رشته‌ها فعال نبود و پس از انقلاب با فاصله ده سال از آقایان فعالیت خود را آغاز کرد اما این تاخیر در فعالیت در ورزش بانوان در حال جبران شدن است.

او اهمیت سلامت جسم و روان زنان را به عنوان محور خانواده مورد توجه قرار داد و گفت: ورزش به عنوان عاملی در تامین سلامت جامعه مهم است و زنان به دلیل اینکه مدیر خانواده هستند و همسر و فرزندان، زنان را الگو قرار می‌دهند باید از سلامت جسمی و ذهنی برخوردار باشند.

فرهادی‌زا‌د به توانمندی بانوان کشورمان در عرصه‌های مختلف ورزش اشاره و اظهار داشت: پس از انقلاب ورزش بانوان به دست بانوان اداره شد و ما باید یاد میگرفتیم که در بخش‌های مختلف نیروهای متخصص تربیت نماییم که یکی از شاخص‌های کمیته ملی المپیک حضور ملموس بانوان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *