اخبار داغ

واکسن کرونا راه درآمدی برای دولت

درآمد یک میلیون تومانی دولت از سفر هر ایرانی به ارمنستان برای تزریق واکسن کرونا. به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، روزنامه همشهری در گزارشی از سفر ایرانیان به ارمنستان به منظور تزریق واکسن کرونا نوشت: یکی از رانندگان اتوبوس بین‌شهری تجربه اخیر خود در سفر دربستی برای تزریق واکسن کرونا به ارمنستان را اینگونه […]

اشتراک گذاری
14 تیر 1400
131 بازدید
کد مطلب : 61238

درآمد یک میلیون تومانی دولت از سفر هر ایرانی به ارمنستان برای تزریق واکسن کرونا.

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، روزنامه همشهری در گزارشی از سفر ایرانیان به ارمنستان به منظور تزریق واکسن کرونا نوشت:

یکی از رانندگان اتوبوس بین‌شهری تجربه اخیر خود در سفر دربستی برای تزریق واکسن کرونا به ارمنستان را اینگونه خلاصه می‌کند:

به مرز نوردوز در آذربایجان‌شرقی که رسیدید، گذرنامه خود را برای ورود به ارمنستان مهر می‌زنید و وارد خاک این کشور می‌شوید. همانجا در اتوبوس اورژانس ارمنستان واکسن کرونا می‌زنید و برمی‌گردید؛ همین‌قدر ساده و بی‌دغدغه.

افزایش تقاضای سفر ایرانیان به ارمنستان برای دریافت واکسن کرونا غیرقابل‌انکار است؛ واکسنی که با هدف جذب گردشگر، به‌صورت رایگان به مسافران ورودی تزریق می‌شود و نوعی سرمایه‌گذاری از طرف دولت ارمنستان محسوب می‌شود.

اما نکته جالب اینجاست که دولت ایران نیز از این اقدام ارمنستان، درآمد خوبی کسب می‌کند؛ چراکه هر مسافر باید ۲بار برای دریافت ۲دوز از واکسن کرونا به ارمنستان سفر کند و جدا از پولی که برای سفر به ارمنستان می‌پردازد، باید ۲بار هم عوارض خروج از کشور پرداخت کند.

طبق قانون، در سفر اول مسافر مکلف به پرداخت ۴۰۰هزار تومان عوارض خروج از کشور است و در سفر دوم نیز باید ۶۰۰هزار تومان پرداخت کند و این یعنی هر ایرانی که در ارمنستان واکسینه شود، یک‌میلیون تومان به خزانه دولت واریز خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *