اخبار داغ

بایدن به دنبال برجام سفت و سخت تر

روایت هاآرتص از تلاش بایدن برای احیای برجام و تنظیم توافق سفت ‌و ‌سخت‌تر. به گزارش پایگاه خبری تجیز نیوز، روزنامه هاآرتص نوشت: تل‌آویو از چند جبهه در حال تلاش برای تاثیرگذاری بر مذاکرات وین بوده است. صهیونیست‌ها تلاش می‌کنند آمریکا را مجاب کند تا جایی که ممکن است میزان بیشتری از تحریم‌هایی که دولت […]

اشتراک گذاری
14 تیر 1400
104 بازدید
کد مطلب : 61203

روایت هاآرتص از تلاش بایدن برای احیای برجام و تنظیم توافق سفت ‌و ‌سخت‌تر.

به گزارش پایگاه خبری تجیز نیوز، روزنامه هاآرتص نوشت:

تل‌آویو از چند جبهه در حال تلاش برای تاثیرگذاری بر مذاکرات وین بوده است. صهیونیست‌ها تلاش می‌کنند آمریکا را مجاب کند تا جایی که ممکن است میزان بیشتری از تحریم‌هایی که دولت ترامپ علیه ایران اعمال کرد، باقی بماند.

یکی از موانع مهم در مذاکرات هسته‌ای تشخیص این بوده که با خروج آمریکا از برجام، ایران توانمندی‌های هسته‎‌ای خود را توسعه داده است. یک منبع مطلع می‌گوید: ما درباره اطلاعات و توانمندی‌هایی حرف می‌زنیم که دیگر نمی‌توانیم آن را از ایرانی‌ها بگیریم.

تل‌آویو با توجه به اینکه قادر نیست نفوذ زیادی روی برجام اعمال کند، در حال تشدید تلاش‌ها برای اعمال نفوذ روی توافق هسته‌ای بعدی است؛ توافقی که آمریکا می‌خواهد تا ۹ سال آینده آن را اعمال کند و دولت بایدن به آن به‌عنوان یک توافق «طولانی‌تر و قوی‌تر» اشاره داشته است. محدودیت‌های برجام در سال ۲۰۳۰ منقضی می‌شود و آمریکا در حال تلاش برای تنظیم سند سفت و سخت‌تر از برجام است.

یک منبع مطلع در رژیم صهیونیستی گفته است:

آمریکایی‌ها به ما اطلاع داده‌اند در حال کار برای تنظیم یک توافق قوی‌تر و سرسختانه‌تر هستند و در نهایت به برچیدن تحریم‌ها منجر می‌شود. ما درباره موضع خود با آنها حرف می‌زنیم و یافته‌های اطلاعاتی در اختیارشان قرار می‌دهیم. ما به آنها توضیح می‌دهیم اگر کاری نکنند ما مجبوریم خودمان اقدام کنیم. ایالات متحده درک عمیقی از موضع ما دارد.

تل‌آویو به دنبال آن است که از کشورهای عضو توافق بعدی بخواهد اگر ایران آن را نقض کند، آنها تمایل خود را برای خروج و اعمال مشترک تحریم‌های سرسختانه اعلام کنند. همزمان مقام‌های صهیونیست در تلاش هستند آمریکا را مجاب کنند در صورت ادامه اقدامات هسته‌ای، گزینه نظامی علیه ایران را مطرح کند اما آمریکایی‌‌ها خواهان ایجاد پتانسیل یک درگیری نظامی نیستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *