اخبار داغ

دولت سیزدهم نگاهی به مراتب متفاوت از دولت مستقر خواهد داشت

به گزارش پایگاهخبری تجهیز نیوز،‌ روزنامه ایران در یادداشتی به قلم حسین مظفر عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، آورده است: بعد از اعلام نتایج انتخابات شاهد بودیم که رییس‌جمهوری در همان ساعات ابتدایی با سید ابراهیم رییسی دیدار داشت و پس از آن هم مقامات دولتی دیگری چون اسحاق جهانگیری و محمدجواد ظریف به دیدار […]

اشتراک گذاری
04 تیر 1400
104 بازدید
کد مطلب : 56027

به گزارش پایگاهخبری تجهیز نیوز،‌ روزنامه ایران در یادداشتی به قلم حسین مظفر عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، آورده است:

بعد از اعلام نتایج انتخابات شاهد بودیم که رییس‌جمهوری در همان ساعات ابتدایی با سید ابراهیم رییسی دیدار داشت و پس از آن هم مقامات دولتی دیگری چون اسحاق جهانگیری و محمدجواد ظریف به دیدار وی رفتند.

این اقدامات نشانه‌های خوبی است و این دیدارها و هماهنگی‌ها می‌تواند برای آینده کشور ثمرات مطلوبی داشته باشد.

بسیار روشن است که دولت سیزدهم گرایش و نگاهی به مراتب متفاوت از دولت مستقر خواهد داشت. اتفاقا همین موضوع است که ضرورت ایجاد هماهنگی‌ها و افزایش ارتباطات را در این دوره انتقالی دو چندان می‌کند.

اساسا انتقال قدرت بین ۲ گروه که دارای گرایش‌های مختلفی هستند و در گذشته نیز رقابت سیاسی بین خود تجربه کرده‌اند پتانسیل قابل توجهی برای ایجاد تنش و اصطکاک دارد.

ایجاد رابطه، گفت‌وگو و به اشتراک گذاشتن مستمر و صادقانه اطلاعات در دوره انتقال قدرت می‌تواند بخش زیادی از خطر تنش سیاسی را خنثی کند.

وجود ارتباط مستمر و انتقال این واقعیت‌ها به دولت بعدی قطعا زمینه‌ای روشن‌تر برای رییس‌جمهوری منتخب جهت انتخاب همکارانش را فراهم می‌کند و باعث می گردد تا رییس‌جمهوری بعدی با اشراف بهتری نسبت به مسائل، درباره اعضای کابینه خود تصمیم بگیرد.

در چنین دوره مهمی، وجود ارتباط موثر و مستمر بین اعضای دولت مستقر با دولت بعدی احساسی مثبت و در راستای آرامش به جامعه منتقل خواهد کرد. به‌همین جهت نه تنها اصل تکرار این جلسات دیدار و همفکری لازم است بلکه گزارش دقیق و جامع آن به افکار عمومی هم ضروری به نظر می‌رسد.

بر همین مبنا به‌نظر می‌رسد دیدارهای حسن روحانی و سید ابراهیم رییسی در این بازه زمانی کمتر از یک ماه و نیم، به مراتب اهمیتی بیشتر نسبت به دیدارها و جلسات آن ۲ در مقام روسای قوای مجریه و قضاییه داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *