اخبار داغ

توسعه گردشگری معدنی در انگوران استان زنجان

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، استان زنجان از لحاظ شمار معادن در کشور رتبه ششم را دارد و از نظر دارا بودن معادن با عیار بالا به خصوص در سرب و روی بسیار غنی بوده است. معدن سرب و روی انگوران و کارخانه تولید سرب و روی انگوران در انگوران شهرستان ماهنشان و در۱۳۵ […]

اشتراک گذاری
03 تیر 1400
90 بازدید
کد مطلب : 55862

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، استان زنجان از لحاظ شمار معادن در کشور رتبه ششم را دارد و از نظر دارا بودن معادن با عیار بالا به خصوص در سرب و روی بسیار غنی بوده است. معدن سرب و روی انگوران و کارخانه تولید سرب و روی انگوران در انگوران شهرستان ماهنشان و در۱۳۵ کیلومتری غرب شهر زنجان واقع شده است. بزرگ‌ترین تولیدکننده سرب و روی ایران و بزرگ‌ترین معدن سرب و روی خاورمیانه است و اولین معدن گردشگری ایران است. معدن انگوران در نوع خود از بزرگ‌ترین معادن خاورمیانه به شمار می‌آید. این معدن از صدها سال پیش مورد استفاده بوده ولی عملیات معدنی به صورت رسمی از سال ۱۳۰۴ به صورت زیر زمینی آغاز گردید. با ادامه عملیات اکتشاف و مشخص شدن ذخیره بالا در این معدن از سال ۱۳۸۵ این معدن به‌ صورت روباز تا امروز مشغول به‌کار بوده است. معدن انگوران ازنظر عیار بالای فلز محتوی، از معادن نادر در جهان است. 

معدن سرب و روی انگوران جزو معدود معادن فعال کشور است که به منطقه گردشگری معدنی تبدیل شده است و به‌ منظور کسب درآمد بیشتر معدن سرب و روی انگوران امکانات بسیار خوبی برای گردشگری و جذب توریست فراهم کرده که هم‌اکنون تبدیل به یکی از مقاصد گردشگری جذاب شده است. در خردادماه سال ۱۳۹۹ این مجتمع که از واحدهای بزرگ و فعال زیرمجموعه شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران است، موفق به اخذ اولین مجوز جذب گردشگری معدنی کشور شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *