اخبار داغ

انتخابات در ۲۷ خرداد

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، ستاد انتخابات کشور در اطلاعیه شماره ۲۰ خود، فرآیند اخذ رای از واجدین شرایط شرکت در انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری، ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا، دو میان‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری را از ساعت هفت صبح روز جمعه ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ اعلام کرد. […]

اشتراک گذاری
27 خرداد 1400
150 بازدید
کد مطلب : 54994

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، ستاد انتخابات کشور در اطلاعیه شماره ۲۰ خود، فرآیند اخذ رای از واجدین شرایط شرکت در انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری، ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا، دو میان‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری را از ساعت هفت صبح روز جمعه ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ اعلام کرد.

ستاد انتخابات کشور همچنین در ابلاغیه‌ای به استانداران و فرمانداران سراسر کشور با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص تمهیدات لازم جهت سلامتی هموطنان در زمان مراجعه به شعب اخذ رأی گفته همان طور که در دستورالعمل بهداشتی انتخابات ابلاغی از سوی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا آمده است، تمتمی اقدامات بند ۹ دستورالعمل از جمله:

ضد عفونی کردن شعب، رعایت فاصله فیزیکی، استفاده از ماسک، عدم استفاده از استامپ و همراه داشتن خودکار شخصی جهت تضمین سلامتی هموطنان به صورت جدی با همکاری دانشگاه علوم پزشکی، هلال احمر و … در دستور کار قرار گیرد.در این نامه تاکید شده است روسای ستادهای انتخاباتی و فرمانداران سراسر کشور مسوول رعایت دستورالعمل فوق خواهند بود.

عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان امروز در نشست خبری درباره صحبت‌های اخیر حیدر مصلحی وزیر پیشین اطلاعات در خصوص رد صلاحیت مرحوم هاشمی رفسنجانی در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم گفت:

طبق قانون مراجع مختلف باید گزارش‌هایی را که در اختیار دارند، برای شورای نگهبان ارسال کنند اما این گزارش‌ها تنها جنبه کارشناسی دارد و اعضای شورای نگهبان باید اطمینان لازم را داشته باشند که صحیح است تا بتوانند آن‌ها را مورد بررسی قرار دهند. گاهی اوقات شده است که این گزارشات دقیق نبوده و شورای نگهبان هم خلاف آنها نظر داده است. او اضافه کرد: دیروز من فیلم آن جلسه را با یکی از اعضای شورای نگهبان دوباره دیدیم و چنین چیزی وجود نداشته و ایشان چنین چیزی را مطرح نکرده است. احتمال دارد در صورت موافقت اعضای شورای نگهبان، فیلم آن بخش از سخنان حیدر مصلحی را منتشر کنیم.

کدخدایی همچنین گفت:

در این دور از انتخابات ۱۰ درصد به تعرفه های انتخاباتی افزوده شده است تا نگرانی کمبود تعرفه نداشته باشیم.

امروز شماری از مراجع عظام تقلید با صدور بیانیه و پیام‌های جداگانه‌ای از ملت ایران برای حضوری حماسی و باشکوه در انتخابات روز ۲۸ خردادماه دعوت کردند.

حضرات آیات ناصر مکارم شیرازی، حسین نوری همدانی، جعفر سبحانی، عبدالله جوادی آملی و سید محمد علی علوی گرگانی ازمراجع تقلید در پیام‌های خود حضور در صحنه انتخابات را باعث افزایش اقتدار و عزت نظام اسلامی دانستند. این بزرگان همچنین با توصیه به مردم برای انتخاب فرد اصلح، ابراز امیدواری کرده‌اند مشکلات پیش روی کشور مرتفع گردد.

حسن روحانی رییس جمهوری امروز در آیین افتتاح طرح‌های ملی حوزه بهداشت و درمان تاکید کرد: رئیس جمهور برای اینکه بتواند با قدرت و توان بیشتری در امور داخلی و بین المللی کار و تلاش کرده و به مردم خدمت کند به رای بیشتر مردم نیاز دارد و حضور و رای بیشتر مردم در این زمینه بسیار تاثیرگذار است. روحانی تاکید کرد نگذاریم عملکرد ناقص یک نهاد، ما را از مشارکت در سرنوشت ایران محروم کند و اگر هفته گذشته فضای انتخابات سرد بوده است، مردم خودشان می توانند فردا با حضور در پای صندوق جبران کنند.

سردار سرلشکر حسین سلامی فرماند ه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با صدور پیامی در آستانه برگزاری انتخابات مشارکت حداکثری و حضور مقتدرانه مردم در انتخابات را مقدمه خلق فرصت تحول و حلال مشکلات مردم و کشور دانست و تاکید کرد:

به فضل الهی، فردا چشم شیطان بزرگ کور و دشمنان انقلاب و میهن اسلامی مایوس و سرافکنده خواهند شد.

سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت خارجه در توییتی نوشت: به‌رغم تمامی موانع مربوط به مقررات کرونا در کشورهای مختلف، با تلاش همکارانم در وزارت امورخارجه، انتخابات۱۴۰۰ ریاست جمهوری در ۱۳۳ کشور با ۲۳۴ صندوق اخذ رای در ۵ قاره برگزار خواهد شد.

در ۳ کشور کانادا (عدم موافقت دولت آن کشور)، یمن (محاصره) و سنگاپور (کرونا) صندوق نخواهیم داشت. جمال عرف رییس ستاد انتخابات کشور هم گفته ایرانیان مقیم کانادا می‌توانند به نزدیک‌ترین شهر مرزی کانادا و آمریکا رفته و رای خود را در صندوقی که در آنجا پیش‌بینی شده است، بیندازند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *