اخبار داغ

انتخابات در ۱۸ خرداد

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، دومین مناظره نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری با موضوع فرهنگی، سیاسی و اجتماعی برگزار شد. ابراهیم رییسی در آغاز اعلام کرد که از حق پنج دقیقه‌ای خود برای دفاع در برابر اتهامات نامزدها در مناظره قبلی استفاده نمی‌کند. رییسی در موضوع فاصله طبقاتی تعلق نادرست ارز ۴۲۰۰ تومانی به عده‌ای […]

اشتراک گذاری
18 خرداد 1400
150 بازدید
کد مطلب : 53832

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، دومین مناظره نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری با موضوع فرهنگی، سیاسی و اجتماعی برگزار شد.

ابراهیم رییسی در آغاز اعلام کرد که از حق پنج دقیقه‌ای خود برای دفاع در برابر اتهامات نامزدها در مناظره قبلی استفاده نمی‌کند.

رییسی در موضوع فاصله طبقاتی تعلق نادرست ارز ۴۲۰۰ تومانی به عده‌ای را از مصادیق ایجاد بی‌عدالتی در جامعه دانست و در پاسخ به همتی گفت :

در زمان تصویب ارز ۴۲۰۰ تومانی عضو شورای عالی هماهنگی اقتصادی نبوده. در حوزه سیاست خارجی گفت هر دولتی سر کار بیاید باید رفع تحریم‌های ظالمانه در دستور کار قرار دهد ولی اقتصاد را نباید شرطی کرد.

محسن رضایی از ۱۳۷ میلیارد دلار گفت که از منابع دولتی به جیب رانت‌خواران رفته ولی قابل بازگرداندن است و هم بودجه دولت تامین می‌شود و هم منبع کافی برای برنامه‌های او شامل یارانه ۴۵۰ هزار تومانی خواهد بود.

رضایی در پاسخ به همتی و زاکانی که پرسیدند این عدد چطور محاسبه شده گفت:

به گزارش بانک جهانی و موسسه بین‌المللی انرژی معادل یارانه‌های پنهانی است که پرداخت می‌شود. اصلاح نهادهای تحت نظارت رهبری و درخواست برای تعطیل شدن شورای عالی انقلاب فرهنگی به دلیل بی‌خاصیت شدنش از نکات مهم رضایی در جمع‌بندی بود.

سعید جلیلی از فرهنگ غلط در نظام اداری و اجرایی کشور گفت که به جای کار واقعی کار نمایشی انجام می‌دهد و اعتماد مردم را از بین می‌برد. یک نکته مهم در سخنان جلیلی انتقاد او به شکل برگزاری مناظره بود که با موافقت و همراهی سایر نامزدها هم روبرو شد.

جلیلی گفت که سوالاتی که مطرح می‌شوند کمکی به انتخاب مردم نمی‌کند و درباره بعضی موضوعات مهم مثل روستاها سوالاتی طرح نشده همچنین باید نظر همه نامزدها درباره یک موضوع واحد پرسیده شود تا با هم واقعا مناظره کنند.

محسن مهرعلیزاده در واکنش به رییسی گفت که ترک زبان درست است نه آذری‌زبان و از ادعای خود درباره میزان تحصیلات کلاسیک رییسی دفاع کرد. همچنین از سانسور شدن ۲ دقیقه از فیلم تبلیغاتی‌اش توسط صدا و سیما انتقادکرد.

افزایش حقوق کارگران و معلمان، توجه به کولبران و سوخت‌بران از دیگر اظهارات مهرعلیزاده بود. او از ارسال پیامک بدحجابی و برخوردها با جوانان انتقاد کرد. همچنین از عملکرد وزیر بهداشت در مدیریت کرونا انتقاد کرد.

در جمع بندی نهایی برای دعوت مردم به مشارکت در انتخابات گفت اگر رای شما بی‌اثر بود این همه تلاش برای محدود کردن انتخابات و رییس جمهوری کردن یک نفر انجام نمی‌شد.

عبدالناصر همتی گفت که صدای بی صدایان و قدرت بی‌قدرتان است. او بر تاثیر کرونا بر اشتغال و ایجاد رشد منفی وخصوصا آسیب به بخش خدمات تاکید کرد. همچنین گفت در جلسه شورای هماهنگی اقتصادی که رئیسی هم دوسال عضو آن است با ارز ۴۲۰۰ تومانی مخالف بوده و برداشت از صندوق توسعه ملی هم به او تحمیل شده است.

همتی تاکید کرد به واسطه ۲ سال ریاست بانک مرکزی نباید جواب‌گوی همه اقدامات دولت باشد. او با اشاره به کاسبان تحریم و حمله به سفارت عربستان از گروهی گفت که بر اقتصاد چمبره زده اند و رقبای خود را متهم کرد که به تداوم این وضع کمک می‌کنند .

امیر حسین قاضی‌زاده هاشمی از اینکه درباره موضوعات مختلف شوراهایی تاسیس شده و تصمیم می‌گیرند و کسی مسوولیت مصوبات آن‌ها را نمی‌پذیرد انتقاد کرد و درباره ایجاد پنج فرماندهی در پنج حوزه در دولت خود توضیح داد.

او همچنین وعده داد برای حذف کنکور و گفت‌و‌گو با نیروهای مسلح برای سربازی حرفه‌ای اقدام خواهد کرد. قاضی‌زاده از صدا و سیما انتقاد کرد که چرا از کشورهایی که مدیریت موفق در کنترل کرونا داشتند خبری پخش نمی‌کند. همچنین از اینکه دولت به بخش خصوصی اجازه واردات واکسن نداده انتقاد کرد.

علیرضا زاکانی برنامه خود برای افزایش جمعیت را شامل حل مشکل اشتغال و مسکن، تسهیل ازدواج و بیمه برای زوج‌های نابارور توصیف کرد. زاکانی از ویژه‌خواران در اقتصاد گفت و وعده داد راه تنفس مفسدان را خواهد بست.

در حوزه ورزش گفت دولت روحانی حوصله ورزش کردن برای مردم نذاشته و او در پاسخ به همتی که او را نامزد پوششی خواند همتی را نامزد روکشی نامید که بر کارهای دولت روکش می‌کشد. زاکانی به عملکرد دولت روحانی در زمینه مهار تورم و امنیت ملی هم انتقاد داشت.

نامزدها از رسیدگی به وضعیت معلولان و به کارگیری زنان و اهل سنت در دولت خود گفتند.

مهرعلیزاده از سه وزیر زن و همتی از پنج وزیر زن گفت و قاضی‌زاده اعتراض کرد که اصل باید بر شایسته‌سالاری باشد نه این گونه حرف های تبلیغاتی.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *