اخبار داغ

هدفی که قرعه کشی خودرو به آن نرسید

یک سالی است که شیوه فروش خودرو به صورت قرعه‌کشی، در کشور جریان دارد. اگرچه وزارت صمت در نظر داشت با این شیوه فروش، آشفته‌بازار خودرو را کنترل و عرضه این محصول را به خریداران واقعی اختصاص دهد اما با توجه به اینکه تعداد خودروهای عرضه‌شده در مقایسه با تعداد افراد ثبت‌نام کننده، بسیار کم […]

اشتراک گذاری
17 خرداد 1400
57 بازدید
کد مطلب : 53575

یک سالی است که شیوه فروش خودرو به صورت قرعه‌کشی، در کشور جریان دارد. اگرچه وزارت صمت در نظر داشت با این شیوه فروش، آشفته‌بازار خودرو را کنترل و عرضه این محصول را به خریداران واقعی اختصاص دهد اما با توجه به اینکه تعداد خودروهای عرضه‌شده در مقایسه با تعداد افراد ثبت‌نام کننده، بسیار کم است، نه تنها تأثیری در شرایط بازار نداشته بلکه بیشتر شبیه به شرکت در بخت‌آزمایی شده است.

به عنوان نمونه با توجه به اینکه بسیاری از مردم عادی توانایی خرید خودروی صفر را ندارند، یکی از مهم‌ترین مباحثی که مطرح شد مربوط به خرید و فروش کد ملی افراد برای ثبت‌نام توسط دلالان خودرو بود که بازار واسطه‌گری را رونق داد.

دلالان حوزه خودرو با استفاده از این فرصت، اقدام به خرید و فروش کد ملی این افراد بی‌بضاعت کرده و در قبال هر کد ملی، مبلغی ناچیز به این افراد پرداخت می‌کردند که همین مساله به تنهایی یکی از اصلی‌ترین عوامل نرسیدن خودرو با قیمت مناسب به دست خریداران واقعی شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *