اخبار داغ

رغبت کشاورز برای تولید گندم کم شده است

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، محمد امین چلداوی مدیر تعاون روستایی خوزستان در گفت‌وگو باپریسا مستقیم خبرنگار بازتاب خوزستان از اهواز گفت: قیمت ابتدایی خرید تضمینی گندم از کشاورزان، ۴ هزار تومان بود و اگر بخواهیم هزینه مزرعه دار برای تولید هر کیلو گندم را محاسبه کنیم، ۳ هزار و ۸۰۰ تومان است. او […]

اشتراک گذاری
12 خرداد 1400
107 بازدید
کد مطلب : 52824

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، محمد امین چلداوی مدیر تعاون روستایی خوزستان در گفت‌وگو باپریسا مستقیم خبرنگار بازتاب خوزستان از اهواز گفت:

قیمت ابتدایی خرید تضمینی گندم از کشاورزان، ۴ هزار تومان بود و اگر بخواهیم هزینه مزرعه دار برای تولید هر کیلو گندم را محاسبه کنیم، ۳ هزار و ۸۰۰ تومان است.

او با بیان اینکه بنابراین ۴ هزار تومان رغبت کشاورز را برای تولید گندم کم می‌کرد، افزود:

به منظور افزایش انگیزه فرآوری این محصول راهبردی قیمت خرید تضمینی با یکهزار تومان افزایش به ۵ هزار تومان رسید که اگرچه پیشتر پول عده‌ای از کشاورزان با قیمت مصوب قبلی پرداخت شد، اما مابه التفاوت آن‌ها نیز واریز می‌گردد.

چلداوی بیان کرد:

در فصل زراعی ۹۹-۱۴۰۰ توانستیم ۷۲۰ هزار تن گندم را از کشاورزان استان خریداری کنیم که یک رکورد در خرید این محصول مهم است، هرچند رکورد خرید گندم هرساله از آن خوزستان بوده و امسال هم چنین هست، ضمن آنکه کل تولید یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن برآورد می‌شود و انتظار می‌رود کل خرید تضمینی به همین رقم برسد.

مدیر تعاون روستایی خوزستان اظهار داشت:

امسال خرید کلزا نیز رکورد دار شد و شبکه تعاون روستایی ۷۳ هزار تن را در ۴۰ مرکز خریداری کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *