اخبار داغ

سخنرانی دکتر سید نجم الدین الماسی، ریاست محترم دانشگاه فنی و حرفه ای استان لرستان

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، دکتر سبد نجم الدین الماسی، ریاست محترم دانشگاه فنی و حرفه ای استان لرستان سخنرانی نمودند. متن این سخنرانی به شرح زیر است: تشکر می کنم از مجموعه شرکت پژوهشی- آموزشی گردشگری کاسیت نشینان زاگرس که زحمت این همایش تماما بر عهده این عزیزان بوده و جا دارد که […]

اشتراک گذاری
07 خرداد 1400
105 بازدید
کد مطلب : 51824

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، دکتر سبد نجم الدین الماسی، ریاست محترم دانشگاه فنی و حرفه ای استان لرستان سخنرانی نمودند. متن این سخنرانی به شرح زیر است:

تشکر می کنم از مجموعه شرکت پژوهشی- آموزشی گردشگری کاسیت نشینان زاگرس که زحمت این همایش تماما بر عهده این عزیزان بوده و جا دارد که از دغدغه مجموعه اعضای این شرکت دارند و به عینه می بینیم، تشکر ویژه داشته باشم.

چرا حوزه گردشگری حائز اهمیت است. قطعا یکی از شاخصه های اصلی و مهم ترین شیوه ها، توسعه اشتغال در بحث گردشگری است. توزیع عادلانه ثروت، افزایش تولید ناخالص ملی، رونق ساخت و ساز عمران شهری و …. بدون شک از دستاوردهای صنت گردشگری هستند.

چرا استان لرستان می تواند از مهم ترین مقاصد گردشگری باشد. لرستان یک منطقه بکر طبیعی است و از نظر پیشینه تاریخی، آثار به جای مانده از مفرغ در کشور، در این استان جمع شده، غارهایی از وجود انسان هوشمند که به ۵۴ هزار سال پیش می رسد و همچنین زندگی روستایی و عشایری و ….. از موضوعات قابل توجه است. نورپردازی در دالان های قلعه فلک الافلاک، حالت سکون مکان های دیدنی خود ایجاد جذابیت می کنند.

 در ارتباط با سرمایه گذاری، فردی که قصد سرمایه گذاری دارد، چقدر بایستی صرف کند برای اخذ مجوز و ….. اگر بخواهیم راهکاری برای برون رفت بیان کنیم، نیاز به اقداماتی است که یک عزم ملی را در بخش های دولتی یا خصوصی به دنبال دارد. بخش رسانه ای به طور ویژه ای برای معرفی جاذبه ها وجود داشته باشد و خیلی از استان ها نیز فعالیت داشته باشند، برای تولید محتوا و …..

ثبت جهانی آثار تاریخی که قابلیت لازم را دارند خیلی مهم است، گردشگری که سرچ (جستجو) می کند به  مکان هایی که ثبت جهانی شده اند، می رود.

در استان لرستان قابلیت های ژئوتوریسمی و اکوتوریسمی مانند تالاب های پلدختر، تنگه شیرز، دریاچه گهر، محراب کوه و …..یک کلکسیونی از تمامی سنگ های رسوبی است که قابلیت ثبت جهانی دارند و همت ویژه ایی می خواهد که عملیاتی شوند و آن زمان است که بایستی منتظر سرمایه گذار باشیم.

در بحث چیدمان و مبلمان شهری، متناسب با گردشگری، تقویت نحوه برخورد با گردشگر چه برای مسئولین، مردم و راهنمایان گردشگری بایستی فرهنگ تقویت شود.

یک گردشگر در واقع با خود اقتصاد می آورد و در میزان رضایت گردشگران بایستی تلاش های بسیاری در زمینه های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کرد و که گردشگران نیز با توجه به ابعاد توسعه گردشگری خود تبلیغی برای آن منطقه باشند. به جهت جذب گردشگران بایستی به تقویت فرهنگ توجه بیشتری شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *