اخبار داغ

اجماع بر روی یک داوطلب است

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، امیر ابراهیم رسولی سخنگوی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب در نشست خبری انتخابات ١۴٠٠ در باشگاه خبرنگاران درباره اینکه با اعلام نامزدی رییسی سرنوشت سایر داوطلبان اصولگرا مثل آقای قالیباف چه می‌شود، گفت: اجماع بر روی یک داوطلب است و با توجه به کارنامه و نظرسنجی‌هایی که انجام شده بدون […]

اشتراک گذاری
20 اردیبهشت 1400
125 بازدید
کد مطلب : 48871

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، امیر ابراهیم رسولی سخنگوی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب در نشست خبری انتخابات ١۴٠٠ در باشگاه خبرنگاران درباره اینکه با اعلام نامزدی رییسی سرنوشت سایر داوطلبان اصولگرا مثل آقای قالیباف چه می‌شود، گفت:

اجماع بر روی یک داوطلب است و با توجه به کارنامه و نظرسنجی‌هایی که انجام شده بدون شک به نامزد واحد خواهیم رسید.

از جریان نیروهای انقلاب نامزدهای متعددی ثبت‌نام کرده است و ما از اعلام آمادگی دوستان استقبال می‌کنیم. این جریان به اندازه‌ای نیرو و توانمندی دارد که خود را در قامت ریاست جمهوری می‌بینند. شورای ائتلاف بنا را بر ثبت نام داوطلب می‌گذارد و کسی که ثبت نام کرد، می‌توانیم با او وارد مبحث جدی شویم و کسانی که اعلام آمادگی کرده‌اند افراد بی‌کارنامه‌ای نیستند و ما پس از ثبت نام وارد گفت و گو با آنها می‌شویم.

نظرسنجی‌ها در ارگان‌ها و موسسات مختلف به ما می‌گوید رییسی و قالیباف بالاترین آرای نظرسنجی را دارند و در رسیدن به گزینه نهایی لحاظ می‌کنیم. این افراد در موقعیتی قبول مسوولیت می‌کنند که شرایط کشور از لحاظ معیشتی وضعیت خوبی ندارد.

نیاز است رییس جمهوری آینده همکاری و تعامل را میان تمام دستگاه‌ها به نفع مردم اجرایی کند و طبق نظرسنجی‌ها و مطالبات مردمی، حضور آقای رییسی جدی است. قالیباف کنار آقای رییسی حرکت می‌کنند و در سال ٩۶ نیز همین اتفاق افتاد و شورای ائتلاف یک نامزد را معرفی می‌کند.

رسولی درباره اینکه با وجود تعدد داوطلبان در جریان اصولگرا آیا در انتخابات ریاست‌جمهوری شاهد رقابت درون جریانی خواهیم بود، گفت:

مساله ثبت نام بسیار مهم است و آیا تمام افراد ثبت نام می کنند؟ که پس از آن ما کار خود را شروع می‌کنیم.  

مساله اصلی ما و دو قطبی ما میان بانیان وضع کنونی و کسانی که می‌خواهند وضعیت را تغییر دهند است، زیرا مردم از این وضعیت خسته هستند و کسی که می آید باید دولت گره گشا باشد. بنابراین بحث رقابت درون جریانی نیست و هر کسی که می‌تواند وضعیت را تغییر دهد به صحنه بیاید و ما پس از ثبت نام استراتژی و نامزد واحد را اعلام می‌کنیم.

رسولی در پاسخ به اینکه آیا قالیباف و رییسی نمی‌توانند در قوای خود به مردم خدمت کنند که در پی ریاست جمهوری هستند، گفت:

قانون می‌گوید اگر کسی رییس قوه ای است و می‌تواند در قوه دیگری هم به مردم خدمت کند بنابراین قانون و مطالبه مردم بر هر چیزی اولویت دارد. رییسی مطالبه کشوری برای حضور دارد و ما نمی‌توانیم مقابل مطالبه مردمی بایستیم.

ما درپی مشارکت حداکثری مردم هستیم. برخی در جریان رقیب می‌گویند با مشارکت بالا احتمال پیروزی می‌شویم اکر می‌توانند وضعیت را تغییر دهند بیایند، اما چه کسی باعث کاهش مشارکت مردمی شده و باعث شده مشارکت لطمه بخورد؟

برخی جریان‌ها موقعی که رای می‌آورند برای آنها همه چیز خوب است و زمانی که رای نمی‌آورند کاهش مشارکت را بهانه می‌کنند.

ما در شورای ائتلاف  عجله نداریم، زیرا عجله مضر و به نفع رقیب است اما در زمان مشخص همه چیز معلوم می‌شود. تا این لحظه با توجه به شرایط روز جلو آمدیم. چند روز صبر کنید تا آخر هفته کاندیداهای اصلی نیروهای ائتلاف مشخص می‌شوند.

رسولی گفت:

به جز ریاست جمهوری، انتخابات شورای شهر و میان دوره ای مجلس هم است. ‌ ۳۰ نفر چهره شناخته شده هر شهر انتخاب می شوند و پس از آن اقشار مختلف شرکت می‌کنند سعی می‌کنیم که از همه اقشار و احزاب در این لیست باشند. درجه اول اهمیت کارآمدی است به همین دلیل افرادی که می‌آیند کار سیاسی نکنند بلکه مشکلات مردم را حل کند. نامزدهای مختلفی داریم که هم جوانگرایی و تجربه در آن حضور دارد.

وی درباره دیدگاه شورای ائتلاف درباره ابلاغیه شورای نگهبان بیان کرد:

موضوع قانونی بود و مشکلی وجود ندارد. برخی دوستان نزدیک انتخابات همیشه معترض و تخریب گر هستند.

رسولی گفت: تاج‌زاده با اعلام داوطلبی فقط می‌خواهد هزینه رد صلاحیت را تحمیل کند.

شورای نگهبان وصل به منابع چهارگانه است و وقتی سندی از مراجع چهارگانه به دست شورای نگهبان برسد بر علیه فردی که تایید صلاحیت شده و در دقیقه ۹۰ هم باشد باید رد صلاحیت شود و این کاملا عقلانی است.

در عالم سیاست نمی‌توان ۱۰۰ درصدی صحبت کرد ولی تلاش می کنیم که به لیست واحد برسیم. جبهه پایداری جبهه ایستادگی و … همه جبهه نیروهای انقلابی هستند و هر کدام چارچوب کارآمدی را قبول داشته باشند با ما خواهند بود. تلاش می کنیم که به یک لیست برسیم؛ ما اختلاف روش و بینش داریم ولی اختلاف سلیقه نداریم.

رسولی ادامه داد:

کسانی که با آمدن رییسی مخالفت می‌کنند از آمدن او هراس دارند و جزو دوستان هم هستند؛ علتش هم تلاش برای آوردن فرد دیگری است. ولی تلاش ما آوردن داوطلبی است که نامزد مردمی باشد. در جریان نیروهای انقلاب دو نامزد اصلی رییسی و قالیباف حضور دارند که جلسات مستمر، همگرایی جدی و همفکری دارند و کار را در کنار ائتلاف جلو می‌برند، در نهایت هم خودشان تصمیم خواهند گرفت. اینکه دقیقه ۹۰ چه تصمیمی از سوی این دو فرد گرفته شود بر عهده خودشان است و ائتلاف چیزی به آنها تحمیل نخواهد کرد.

در مجلس هشتم و نهم مشارکت بالا بود اما باز هم جبهه رقیب رای نیاورد وقتی رای نمی‌آورید از این حرف‌ها می‌زنند. برخی در مجلس دهم چه کردند که مردم حاضر به حضور در انتخابات مجلس یازدهم نشدند؟

 ما به جای آیت‌الله رییسی تصمیم نمی‌گیریم و او باید خودش تصمیم ورود بگیرد و ما فقط نظرات مردم را منعکس خواهیم کرد و به او انتقال خواهیم داد.

رسولی درباره برنامه‌های اقتصادی شورای ائتلاف بیان کرد:

شورای ائتلاف مشکلات مردم را تجمیع و بررسی می‌کند، آسیب‌ها جمع آوری و سازماندهی می‌شود و این داده‌ها به داوطلبان داده می‌شود، داوطلب اصلی جریان ما باید بیاید بعد از برنامه‌های ریز دهیم. داوطلبی که از شورای ائتلاف می‌آید باعث می‌شود در کنار مجلس انقلابی منشا اثرات بزرگی در کشور است و دولتی که از دل جریان نیروهای انقلاب می آید در کنار مجلس می‌تواند کمک کند تا مشکلات معیشتی از بین ببرد.

کارگروهی تشکیل شده و گزینه ای که وارد مجلس می شود مورد اجماع خواهد بود و کمک خواهد کرد. باید فردی کاردان و بدون حاشیه باشد تا به مجلس کمک کند. این فرد مورد اقبال مردم و احزاب است.

بین تمام جبهه‌ها در جبهه اصولگرا از همنا، پایداری و ایستادگی همگی وحدت وجود دارد و شورای وحدت و ائتلاف داریم و برای آن دور هم جمع شدیم.

مهمترین ملاک ما برای رسیدن به نامزد واحد نظر سنجی یا همان مطالبه مردم است. براساس این نظرسنجی‌ها می‌گوییم که مطالبه از رییسی وجود دارد و به قالیباف. د ر کنار نظرسنجی هم حتما کارنامه و برنامه را نیز مدنظر قرار می‌دهیم البته برای ما کارنامه از اولویت بیشتری برخوردار است زیرا باید دید که با کدام کارنامه قرار است برنامه‌های شورای ائتلاف و کشور را به اجرا بگذارد، امیدوارم که شاهد انتخابات پرشوری باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *