اخبار داغ

فراجناحی آمدم تا از تمام ظرفیت‌های کشور استفاده کنم

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، حجت‌الاسلام محسن رهامی داوطلب کاندیداتوری انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری در رابطه با علت خود برای کاندیداتوری گفت: به عنوان کسی که می‌تواند در کشور تعامل ایجاد کند کاندیدا می‌شوم. محسن رهامی در ادامه افزود: قانون اساسی برای داوطلبان ریاست جمهوری چند شرط دارد که با فرض موفقیت بتوانند […]

اشتراک گذاری
17 اردیبهشت 1400
130 بازدید
کد مطلب : 48227

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، حجت‌الاسلام محسن رهامی داوطلب کاندیداتوری انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری در رابطه با علت خود برای کاندیداتوری گفت:

به عنوان کسی که می‌تواند در کشور تعامل ایجاد کند کاندیدا می‌شوم.

محسن رهامی در ادامه افزود:

قانون اساسی برای داوطلبان ریاست جمهوری چند شرط دارد که با فرض موفقیت بتوانند در عرصه کار مملکت نقش آفرینی کند که مهمترین آن توانایی انجام کار است، به این معنی که داوطلب تجربه لازم برای مدیریت کشور را داشته باشد وقتی قانون اساسی از رجل سیاسی صحبت می‌کند، بخشی از آن به تجربه فعالیت‌های سیاسی باز می‌گردد؛ من از قبل انقلاب فعالیت‌های سیاسی داشتم و از دوره اول مجلس در سال ۵۹ به مدت هشت سال در مجلس شورای اسلامی حضور داشتم و در کمیسیون بودجه فعالیت می‌کردم.

از همان ابتدا هم در حزب جمهوری اسلامی بودم و بعد از آن نیز همواره در انتخابات‌ها اعم از مجلس شورای اسلامی و ریاست جمهوری که در کشور برگزار شد، نقش داشتم و حدود ۴۰ سال است که کار سیاسی می‌کنم. علاوه بر آن تجربه ملاحظه میدانی خارج از کشور را دارم و برای تحقیق در ساختارهای حقوقی چندین سال را در کشورهای دیگر گذراندم و تجربه کسب کردم ساختارهای حقوقی کشورهای اروپایی مانند آلمان و سوئد را مطالعه کردم در چندین سفر تحقیقاتی برای بررسی نظام‌های حکومتی و حقوقی به آمریکا، چین، مالزی و … رفتم.

همچنین دو دوره معاونت وزارت علوم را برعهده داشتم و چند سال هم رئیس دانشگاه بودم و البته حدود ۳۰ سال است که کار وکالت می‌کنم و به عنوان استاد دانشگاه تهران از تجربه علمی خوبی برخوردارم لذا به عنوان کسی که مصداق رجل سیاسی است، سابقه علمی بالایی دارد و با ارتباط‌های نزدیک با مسئولان نظام می‌تواند تعامل در کشور ایجاد کند نیز باتوجه به شرایط کشور و مراجعاتی که از احزاب، گروه‌ها و شخصیت‌های سیاسی برای ورود به عرصه انتخابات داشتم، اعلام آمادگی کردم.

رهامی با تاکید بر اینکه نقدهای جدی به اداره کشور دارد گفت:

انتخابات را نباید از دست بدهیم؛ چون یک فرصت و موقعیت برای اصلاح امور کشور و یک تکلیف است. از سوی دیگر حق همه گروه‌های فکری است که به میزان سهمی که دارند در اداره کشور حضور داشته باشند و نظر بدهند. تاکنون هم در تمامی انتخابات گذشته حضور فعال داشتم در سال ۹۲ جزو شورای حکمیت میان آقایان عارف و روحانی بودم.

در انتخابات مجلس هم به عنوان رئیس شورای ائتلاف و رایزنی از سوی جریان اصلاحات انتخاب شدم. اما اگر کاندیدای مناسبی که بتوان با اطمینان به او رأی داد نباشد، طبیعی است که نتوانیم در انتخابات شرکت کنیم. ولی اگر کاندیدای مناسب داشته باشیم حضور فعال خواهیم داشت.

اگر خودم تأیید صلاحیت شوم که اطمینان بیشتری به انتخاب خودم دارم، برنامه‌ها و کارگروه‌هایی که برای حوزه‌های گوناگون از جمله وزارتخانه‌ها، اقتصاد، فرهنگ و … تنظیم کرده‌ام را ارائه می‌دهم و در صورت پیروزی در انتخابات اجرا می‌کنم در غیر این‌صورت اگر از همفکران کسی جلوتر از من بود، کمپینم را در اختیارش می‌گذارم با توجه به تجربه‌ ۴۲ ساله نقدهای جدی به اداره کشور دارم و اگر کاندیدای اصلاح‌طلبی این نقدها و برنامه‌ها را اجرا کند، طبیعی است که توانم را برای حمایت از او وارد معرکه می‌کنم.

رهامی در پاسخ به این سوال که برای رأی‌آوری روی کمک چه جناح و یا گروهی حساب کرده‌است در حالیکه مستقل وارد انتخابات شده است ، عنوان کرد:

فراجناحی آمدم تا از تمام ظرفیت‌های کشور استفاده کنم.

ورود مستقل به این معنی نیست که روی هیچ گروهی‌ حساب نکرده باشم. دیدگاهم این است که اداره کشور نیازمند نگاه فراملی و فراجناحی است، برای همین سعی کردم خود را در قالب محافل تعریف نکنم تا در صورت پیروزی بتوانم از تمام ظرفیت‌های لایق کشور استفاده کنم.

یکی از نقدهایی که همواره داشتم این بود که کشور به صورت محفلی، درون‌گروهی و جبهه‌ای اداره می‌شود و بسیاری از نیروهای لایق به دلیل اینکه در این تشکیلات‌ها تعریف نشده‌اند، از دایره اداره کشور بیرون می‌مانند و از توان آنها استفاده نمی‌شود برای همین از اصلاح‌طلبان خواهش کردم نامم در فهرستی که برای نهاد اجماع‌ساز تهیه می‌کنند، نباشد اما پس از پیروزی در انتخابات طبیعی است که در شرایط مساوی، کسانی که از نظر فکری به من نزدیک‌تر هستند در اولویتند.

کسانی که از نظر دیدگاهی با من متفاوتند، اما به لحاظ اجرا قوی‌تر هستند را به کار خواهم گرفت تا کشور را از ابرچالش‌های اقتصادی، مهاجرت‌های خارجی و داخلی، بیکاری، اشتغال، بحران مسکن و … نجات دهم.

رهامی در رابطه با کاندیداتوری لاریجانی نیز گفت:

آقای لاریجانی فعلاً اعلام حضور نکرده و در فهرست جریان‌های اصلاح‌طلب هم مطرح نیست.

تا زمانی که اصلاح‌طلبان باشند به نفع لاریجانی کنار نمی‌روم.

منبع: تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *