اخبار داغ

زیاده خواهی عربستان تمامی ندارد

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، نماینده عربستان در سازمان ملل متحد ضمن اتهام‌زنی به ایران درباره تلاش برای دست‌یابی به سلاح هسته‌ای و بی‌ثبات کردن منطقه، از جامعه بین‌الملل خواست که توافقی قوی‌تر با ایران داشته باشد. عربستان سعودی همچنین درخواست کرده که نگرانی عمیق کشورهای منطقه از آنچه گام‌های تنش‌زای ایران برای متزلزل […]

اشتراک گذاری
03 اردیبهشت 1400
152 بازدید
کد مطلب : 46265

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، نماینده عربستان در سازمان ملل متحد ضمن اتهام‌زنی به ایران درباره تلاش برای دست‌یابی به سلاح هسته‌ای و بی‌ثبات کردن منطقه، از جامعه بین‌الملل خواست که توافقی قوی‌تر با ایران داشته باشد.

عربستان سعودی همچنین درخواست کرده که نگرانی عمیق کشورهای منطقه از آنچه گام‌های تنش‌زای ایران برای متزلزل ساختن امنیت و ثبات در منطقه خوانده شده، در نظر گرفته شود.

این اظهارات در حالی علیه ایران مطرح شده است که وزارت خارجه عربستان سعودی اخیرا نیز در واکنش به تصمیم ایران برای آغاز غنی‌سازی ۶۰ درصدی، بیانیه‌ مشابهی در این خصوص صادر کرد.

چنین زیاده‌خواهی‌هایی از سوی عربستان برای بار اول نیست که مطرح می‌شود و پس از پیروزی بایدن در انتخابات آمریکا، مقامات سعودی به همراه برخی از شرکای منطقه‌ای خود مانند بحرین صحبت از حضور در مذاکرات برجامی و توافق قوی‌تر با ایران کرده بودند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *