اخبار داغ

تخفیف صددرصد برای بیش از ۲۱۹ هزار مشترک گاز خانگی فارس اعمال شد

به گزارش پایگاه خبری تجهیزنیوز به نقل از ایرنا، غلامعباس حسینی مدیرعامل شرکت گاز فارس، جمعه با اشاره به اجرای طرح بخشودگی گازبهای مشترکان خانگی کم مصرف از دی‌ماه ۱۳۹۹گفت:  دراین طرح ۲۱۹  هزار و ۱۹۲ مشترک خانگی از تخفیف ۱۰۰ درصدی گازبها همچنین ۳۴۷ هزار و ۶۲۷ مشترک شهری و روستایی از تخفیف ۱۵ درصدی […]

اشتراک گذاری
03 اردیبهشت 1400
140 بازدید
کد مطلب : 46284

به گزارش پایگاه خبری تجهیزنیوز به نقل از ایرنا، غلامعباس حسینی مدیرعامل شرکت گاز فارس، جمعه با اشاره به اجرای طرح بخشودگی گازبهای مشترکان خانگی کم مصرف از دی‌ماه ۱۳۹۹گفت:  دراین طرح ۲۱۹  هزار و ۱۹۲ مشترک خانگی از تخفیف ۱۰۰ درصدی گازبها همچنین ۳۴۷ هزار و ۶۲۷ مشترک شهری و روستایی از تخفیف ۱۵ درصدی قبوض گاز بهره مند شدند.

وی افزود: این طرح با هدف تشویق مشترکان به رعایت الگوی مصرف بهینه گاز و ترغیب مشترکان پرمصرف به تغییر رفتار مصرف اجرا شد.

وی از اعمال مجموعا بیش از ۴۰ میلیارد ریال تخفیف شامل بخشودگی در قبوض گاز مشترکان کم مصرف سخن گفت و ادامه داد : در استان فارس ۳۵ درصد مشترکان کم مصرف و خوش مصرف از مزایای طرح بخشودگی ۱۰ تا ۱۰۰ درصدی گازبها در سه ماه آخر سال ۱۳۹۹ برخوردار شدند.

حسینی ادامه داد: مشترکان پرمصرف گاز نیز می‌توانند با رعایت الگوی مصرف از تخفیف گازبها در ایام سرد سال بهره‌مند شوند.

براساس مصوبه هیات وزیران، از دی‌ماه ۱۳۹۹ مشترکان خانگی که میزان مصرف آن‌ها کم‌تر از الگوی تعیین شده بود، شامل تخفیف ۱۰۰ درصدی روی قبوض گاز خود شدند.

این بخشودگی شامل گازبهای  مشترکین و هزینه‌های مرتبط با آن (مالیات، عوارض ارزش افزوده و عوارض گازرسانی) می‌باشد. مشترکین شامل بخشودگی صرفاً می بایست مبلغ مربوط به بیمه حوادث ناشی از مصرف گاز که برای مشترکین خانگی شهری ماهیانه ۲۰۰ تومان و برای مشترکین خانگی روستایی ماهیانه ۱۰۰ تومان می باشد، پرداخت نمایند. لذا این مشترکین پیامک قبض آنها فقط شامل بیمه مذکور می باشد که این مبلغ دریافتی نیز مستقیماً به شرکت بیمه کننده پرداخت می شود.

ایام سرد محدوده زمانی نیمه دوم آبان تا نیمه اول فروردین ماه هرسال تعریف شده است.

در مصوبه دولت تصریح جدول الگوی کم مصرفی (متر مکعب در ماه) به این صورت تعیین شده است که ایام سرد اقلیم های ۱، ۲ و ۳ شامل ۲۰۰ متر مکعب و کمتر در ماه،  ایام سرد اقلیم ۴ شامل۱۵۰ متر مکعب و کمتر، ایام سرد اقلیم ۵ شامل ۱۰۰ متر مکعب و کمتر و ایام گرم و همه اقلیم ها (نیم دوم فروردین تا نیمه اول آبان)، ‌ ۴۵ متر مکعب و کمتر باشد.
 دولت با هدف بهینه‌سازی مصرف گاز و تشویق مشترکان کم‌مصرف، تصمیماتی را اتخاذ کرد. به ‌موجب این تصمیم، وزارت نفت مکلف شد گازبهای مشترکین خانگی کم‌ مصرف با الگوی مصرف تعیین ‌شده را از ابتدای دی ماه ۱۳۹۹ رایگان منظور کند.

هم اکنون  یک میلیون و ۵۸۱ هزار مشترک در بخش‌های خانگی، صنعتی، تجاری و عمومی استان تحت پوشش شبکه گازرسانی فارس قرار دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *